Hè? Heeft u het al gehoord?

Optitrade Retail Marketing gaat na het succes in maart en april door met de Hè-campagne. In september start daarom de Hè-campagne 2.0. Zelfde herkenbare boodschap maar nu met twee pakketten die nog beter aansluiten op uw doelgroep, voordat u te druk bent met het eindejaar.

We hebben deze landelijke campagne speciaal gemaakt voor de zelfstandige audiciens, met een geheel eigen karakter. Samen met leveranciers en audiciens hebben we kunnen zorgen voor awareness voor het gehoor én zichtbaarheid voor de lokale audicien. De deelnemende ondernemers hebben zich zowel online als offline kunnen voorstellen aan een nieuwe groep consumenten. En dan is dit nog maar het begin! ” – Silvia Boender (Business Development Manager Audiologie bij Optitrade)

De landelijke Hè-campagne  is voor alle zelfstandige audiciens. Deze campagne wordt opgezet in nauwe samenwerking en met sponsoring van de Optitrade-leveranciers. Audiciens die deelnemen, mogen gebruikmaken van diverse, gepersonaliseerde campagneuitingen.

Succes 

  • Campagne was zichtbaar in 25 regio´s afgelopen maart.
  • Meer dan 25.000 verstuurde DM’s (post) met opvolging van eDM’s (elektronisch). Resultaat: bijna 100.000 consumenten bereikt door de lokale zelfstandige audicien.
  • Inzicht is verkregen via de Whize-analyse, waardoor deelnemende ondernemers inzicht hebben gekregen in het verzorgingsgebied en hun groeipotentie.

Bent u op zoek naar een campagne om beter zichtbaar te worden in uw verzorgingsgebied? Geef u dan snel op voor de Hè-campagne 2.0. Onze marketingconsultants leggen graag uit hoe de campagne het beste voor u uitgezet kan worden.

De Hè-campagne

We herkennen het allemaal. U vertelt een verhaal, een mop, het laatste nieuws, wat onnozels. De reactie van uw gesprekspartner verraadt dat hij niet heeft geluisterd. ‘Hè?’

Dit is de internationale code voor: ‘ik heb het niet gehoord of verstaan.’ Hè? Huh? Que? Onbeleefd wellicht, maar oh zo makkelijk om te zeggen en te begrijpen. Het verleidt de spreker om het nogmaals te proberen. Het lijkt ook onschuldig. Maar vaak herhaald, zit achter dat kleine woordje een vaak onbesproken probleem.

Hè? verwoordt op een grappige manier de werkelijkheid van de doelgroep. De campagne is met een knipoog.

In de campagne blijven we weg van de clichés over geluid, over waarde van een goed gehoor maar ook weg bij eenzaamheid en gemis. We gebruiken moderne typografie en kleur. Daarmee kiest u als onafhankelijke audicien voor een vrolijke, positieve boodschap. Laat de ketens maar serieus communiceren. Door de combinatie van tekst en beeld ontstaat daarbij een vreemde spanning. Voor de oplettende kijker zou hier ook het commentaar bij passen: ‘Hè?’

Mensen praten niet te zacht. U bent gewoon van de Hè-generatie!

Gericht op

Klanten (55+, mannen en vrouwen)

  • Dragers van gehoortoestellen en/of gehoorbescherming
  • Uit uw database

Prospects (55+, mannen en vrouwen)

  • Look-a-likes in uw verzorgingsgebied
  • Op basis van Whize-profielen*

Doel

Nieuwe en bestaande klanten verleiden om naar uw winkel te komen.

Sponsoring

De Optitrade leveranciers binnen de audiologie betalen een deel van de kosten voor uw campagne. Daarvoor krijgen zij een plek in de verschillende uitingen waar ze hun product of dienst mogen tonen.

*Whize analyse geeft antwoord op de vraag: wie is mijn klant en waar vind ik nieuwe klanten?

Whize is ontworpen om de 7,7 miljoen huishoudens in Nederland te identificeren en te classificeren. We segmenteren uw database en gebruiken de Whize analyse om klantprofielen en potentiële klanten te bepalen binnen uw verzorgingsgebied.

Incentive

Nieuw voor de Hè-campagne 2.0 is deze mega leuke incentive en een online hoortest voor nog meer traffic naar uw winkel.

Uit onderzoek door de Universiteit van Leuven is gebleken dat de campagnes met een incentive beter responderen bij de klanten van audiciens. Vandaar dat we voor de najaarscampagne een samenwerking aangaan met Marleen Brekelmans van Bucketlist met haar beroemde instagram-account: Bijzonder Plekje. Bij de start van de proefperiode van een gehoortoestel en/of bepaalde randapparatuur,  ontvangt de koper een mooi exclusief boek!

Dankzij de samenwerking tussen Optitrade en Bucketlist-schrijfster Marleen Brekelmans profiteert de audicien van een unieke incentive! Een limited edition Bucketlist-pakket,  om de mooiste plekjes van Nederland te zien en te horen. Het grote netwerk van de schrijfster en uitgeverij zorgt voor extra traffic naar de lokale ondernemer binnen een nieuwe doelgroep. Een extra stimulans om naar de zelfstandige audicien te gaan.

Het boek Bucketlist is een cadeau voor elke klant die na de hoortest een proefperiode start (t.w.v. €65,-).

Online hoortest

Via een QR-code, die toegevoegd kan worden op de DM-kaart, kan de consument een online betrouwbare hoortest doen. Gewoon thuis vanaf de bank. Zo krijgt de consument gemakkelijk te zien hoe het met zijn of haar gehoor gesteld is. Een online hoortest werkt drempelverlagend. Na de online hoortest van Shoebox krijgt de consument de uitslag en advies voor eventuele vervolgstappen, zoals het officieel testen bij een een zelfstandige audicien in de buurt.  De hoortest van Shoebox wordt beschikbaar gesteld door WS Audiology.

Investering pakketten

Er is een keuze uit één pakket, dat kan worden aangevuld met aanvullende producten indien gewenst. Het pakket bestaat uit een Direct Mail inclusief porto naar klanten en prospects, incentives, POS materiaal en Social Media. Voor de aanvullende producten zoals een huis-aan-huismailing, advertenties en online banners, kunt u contact op nemen met onze consultants, om tot de beste combinatie te komen voor uw winkel. Ons doel: u ontzorgen in gepersonaliseerde marketing  en u voorzien van het beste advies. Heeft u eerder meegedaan aan de campagne? Dan komt u bovendien in aanmerking voor een speciale herhaalaanbieding.

Belangrijke datums

  • U kunt zich inschrijven tot 29 augustus
  • Start gehoorweken 2.0 op 27 september 2022
  • Matdatum: 1 oktober 2022
  • Einddatum gehoorweken 2.0 is 29 oktober 2022

Wilt u graag meer weten over de campagne en de kosten? We vertellen u graag meer!