Rodenstock: Mono Plus
Meer energie met Rodenstock Mono Plus
Rodenstock is gestart met een nieuwe campagne gericht op jongvolwassenen. Met de kleurrijke Mono Plus campagne wil Rodenstock enkelvoudige brildragers bewust maken van het feit dat je kunt kiezen voor een brillenglas dat past bij je eigen levensstijl.
Perfect Vision Campus tour
De campagne is niet zomaar tot stand gekomen. Blinkende caravans, state-of-the-art oogmeetapparatuur, ruim 200 oogmetingen, vrolijke gezichten, prachtige ogen, nieuwe inzichten en een heerlijke nazomerzon. Dit is de samenvatting van de succesvolle Rodenstock Campus Tour. In september stond Rodenstock drie dagen op campus van de Universiteit van Wageningen, met als doel: ogen meten en studenten en docenten informeren over de nieuwste kijkoplossingen.
Studenten en docenten hadden de mogelijkheid om een oogmeting te laten doen in één van de Rodenstock caravans met de revolutionaire DNEye oogmeetapparatuur. De resultaten van deze tour heeft Rodenstock meegenomen in de ontwikkeling van de nieuwe campagne. Ze constateerden dat er een aanzienlijk aantal mensen (vooral studenten) waren die absoluut meer comfort en scherper zicht kunnen ervaren met een bril en/of contactlenzen. Voor sommige studenten was het een echte eye opener toen ze een pasbril op kregen. De verrassing op de gezichten en de verbaasde reacties vormden voor Rodenstock sterk de motivatie om een nieuwe campagne te ontwikkelen gericht op beter zicht en meer comfort voor jongvolwassenen. Daarnaast heeft Rodenstock alle studenten en docenten na de tour voorzien van een passend advies over de juiste kijkoplossing, verkrijgbaar bij de zelfstandige opticien.
Enkelvoudig brillenglas passend bij een dynamische levensstijl
Na de campus tour bracht Rodenstock het kijkgedrag van jongvolwassenen in kaart. Hoe jongvolwassenen hun ogen gebruiken is ten opzichte van jaren terug sterk veranderd. Ze schakelen veel tussen de korte afstand (lezen, telefoon), de middenafstand (computergebruik) en het ver(der) weg kijken (collegezaal, deelname verkeer). Dit vergt veel energie van de ogen, omdat je continue moet scherpstellen. Daarom kunnen de ogen wel wat extra ondersteuning gebruiken. De Mono Plus campagne is er op gericht om jongvolwassenen te informeren over de kijkoplossing die net even wat meer comfort biedt bij een dynamische levensstijl.
De focus van deze campagne ligt op het enkelvoudige glasportfolio Mono Plus in combinatie met de Solitaire Protect Balance coating. Door het gebruik van digitale devices komen ogen veel in contact met blauw licht. Solitaire® Protect Balance 2 helpt overmatig blauw licht te filteren. Mono Plus 2 biedt meer comfort bij het scherpstellen op verschillende afstanden. Er wordt een lichte sterkteaanpassing verwerkt in het onderste deel van het glas, afhankelijk van de leeftijd. Zo houd je meer energie over om leuke dingen te doen.
Marketing campagne
De jongere doelgroep oriënteert zich breed en wordt veelvuldig blootgesteld aan verleidingen van bijvoorbeeld Ace & Tate en Charlie Temple. Om de jongvolwassene in de winkel te krijgen is het belangrijk om als zelfstandige opticien aandacht te blijven besteden aan deze interessante doelgroep en zich te onderscheiden met een uniek productaanbod in een aantrekkelijke prijsklasse.
De Mono Plus campagne van Rodenstock helpt daarbij. De look & feel is vernieuwend en past goed bij de doelgroep. De beelden geven een kijkje in de levensstijl van Frank, waarin veel jongvolwassenen zich zullen herkennen.
Meer weten?
Heeft u interesse in de Mono Plus campagne van Rodenstock? Neemt u dan contact op met de afdeling sales support via 050 – 5441 599 of de accountmanagers van Rodenstock Lenses.