Retailnieuws

Is een dure zonnebril beter dan een goedkope zonnebril?

Maandag 1 juli 2019 heeft Ton Juffermans tijdens het Omroep Max programma Max vakantieman uitgelegd waar je als consument op moet letten bij de aanschaf van een goede zonnebril. 

Het fragment over de goedkope zonnebrillen (vanaf min. 40:00) bekijk je hier.

Bron: nuvo.nl

Hoe Hans Anders zichzelf opnieuw uitvindt

Hoe Hans Anders zichzelf opnieuw uitvindt

‘Hans Anders, alleen de prijs is anders.’ Een leus die bij velen in het geheugen gegrift staat. Maar Hans Anders wil meer dan een prijsvechter zijn. De optiekketen wil meer betekenen voor de klant: de klant verdient ook aandacht en service. En Hans Anders moet weer zichtbaarder zijn. Dat betekent een forse omslag. “Een relaunch”, zegt directeur Bart van den Nieuwenhof. “We hebben alles tegen het licht gehouden.” Lees verder

Bron: retailtrends.nl

Hans Anders wil in Duitsland nog honderd winkels erbij

Hans Anders wil in Duitsland nog honderd winkels erbij

Hans Anders wil flink groeien in Duitsland. Aan het eind van het jaar staat de teller op veertig nieuwe winkels en daar blijft het niet bij. “Eigenlijk staat niets ons in de weg om tussen nu en dertig maanden pakweg honderd winkels geopend te hebben”, zegt directeur Bart van den Nieuwenhof van de optiekketen in een interview met RetailTrends. Lees verder

Bron: retailtrends.nl

Succes is een keuze in de retail

Midden in een tijd die zoveel slachtoffers maakt onder fysieke winkels, wordt ook een ander patroon zichtbaar: retailers die een goed rendement draaien in de winkelstraat. Tot voor kort kon ik onvoldoende de vinger erop leggen waar dat succes exact op was gebaseerd, totdat ik met Harry Bijl een aantal ondernemingen in Amsterdam had bezocht. Daar raakte ik in gesprek met Daan de Greef. Hij is eigenaar van Baskèts, een winkelformule waarin sneakers en kleding worden verkocht. De Greef wordt gezien als een pionier en ijsbreker voor merken. Inmiddels bestiert hij twee zaken, een pop-up storeruimte en een Instagram-account waarop meer dan zestigduizend sneakerfans hem volgen. Van diverse merken krijgt hij de limited edities. Zijn succes verklaart hij broodnuchter: “Je kunt met een winkel alleen nog maar succesvol zijn als je een duidelijke keuze maakt: je gaat voor imago of volume. Bij de eerste zorg je ervoor dat vanwege je productkennis, je stijl en door je uitstraling niemand om je heen kan en bij de tweede ga je simpelweg voor de aantallen.” Lees verder.

Bron: inretail.nl