Starkey, e-heath & ú!

Van 27 januari t/m 1 februari was de e-health week 2020. Met e-health – samengevat digitale ondersteuning in de zorg – krijgen mensen gemakkelijker toegang tot zorg en meer inzicht in hun gezondheid. Toch weten veel Nederlanders nog niet voldoende wat e-health voor hen kan betekenen. Daarom organiseerde ECP | Platform voor de Informatiesamenleving, samen met het ministerie van VWS, Zorg van Nu en de Patiënten Federatie voor de vierde keer de e-health week. Op deze manier worden door heel Nederland zoveel mogelijk mensen met e-health in contact gebracht om te ervaren wat dit voor hen kan betekenen.

e-health en goed horen

Senioren hebben inmiddels veel meer tijd en budget en besteden dat aan wonen en bijvoorbeeld reizen. Maar als je een zestiger vraagt wat het belangrijkste is gedurende de rest van hun leven dan staat gezondheid op nummer één. Voor de belangrijkste doelgroep van hoortoestelgebruikers zal uw werk als hoorprofessional steeds verder evalueren van Curing – behandelen gericht op het oplossen van het gehoorverlies – naar Caring. Verder kijken dus dan alléén het fysieke probleem, door intensiever de algehele gezondheid en o.a. sociale en psychologische aspecten mee te nemen.

Digitale informatie, hulpmiddelen en goede communicatie zijn daarbij belangrijk. Maar ook zelfzorg, begeleiding en ondersteuning op afstand. Goed horen maakt 100% onderdeel uit van een goede gezondheid. Starkey spreekt daarom bij een behandeld gehoorverlies veel liever over gehoorwinst dan over gehoorverlies.

Wat verwacht uw klant?

De verwachtingen van moderne hoorconsumenten voor wat betreft de dienstverlening van audiciens nu en in de toekomst veranderen en e-health zal daarin steeds meer aandacht vragen.

Niet alléén dus een snel en goed persoonlijk contact met u als professional. Uw klant wil ook ontzorgd worden door in één keer alle benodigde accessoires te hebben en wil graag op een positieve manier door u worden verrast. Hij of zij wil méér inzicht in de gezondheid krijgen, heeft een wens slimme multi-purpose devices te gebruiken en wil vooral ook écht door u worden ‘gehoord’.

Starkey Livio (AI) speelt hierop nu al met o.a. volledig programmeren op afstand, zelfcheck van de toestellen, valdetectie en alarmering, de nieuwste Bluetooth Low Energy connectiviteit, geïntegreerde sensoren en eenvoudige ‘dubbeltik’ bediening. Nieuwste Livio functies zijn ‘Auto aan/uit’ (wanneer de toestellen 15 minuten worden neergelegd), gesproken herinneringen (voor bijvoorbeeld medicijngebruik), CROS oplossingen vanaf ZN Cat 3 (óók oplaadbaar), ASHA android streaming en een splinternieuw ontworpen thrive app.

Maar dit alles is nog slechts de opmaak voor wat een hoortoestel de komende tijd nog meer gaat betekenen voor de gebruiker en zijn gezondheid. Het is kortom een fascinerende tijd om professional te zijn in hoorzorg!

Accountmanagers Starkey Nederland
Suzanne Bus | suzanne@kindhoren.nl – 06-183 542 27
Jeroen Douw |Jeroen@kindhoren.nl – 06-220 620 70

Starkey Hearing Technologies
KIND HOREN | Distributeur voor Nederland en België
Laan van de Leeuw 50
7325 PB Apeldoorn
055 360 21 11

info@KINDHOREN.nl

www.kindhoren.com

www.starkey.nl