De OogCheckWeken komen eraan!
De toename van bijziendheid bij kinderen is volop in het nieuws! Zo was het onlangs een gespreksonderwerp bij Koffietijd. Ook was er aandacht voor op NPO radio 1. De afgelopen maanden is door de lockdown vanwege COVID-19 de bijziendheid bij kinderen verder toegenomen. Kinderen zitten nog meer achter schermpjes, krijgen online les, gamen meer en spelen minder buiten. Dat blijkt uit een actuele internationale studie, waarover Erasmus MC dit artikel schreef. Dit is dus hét moment om ouders en kinderen bewust te maken van het belang van goede oogzorg!
Goede oogzorg juist bij kinderen
Vanuit CooperVision Specialty EyeCare hechten ze veel waarde aan goede oogzorg voor iedereen, juist bij kinderen. Het draait bij de myopie-epidemie vooral om nog meer bewustwording te creëren door heldere adviezen en informatie te geven. Als bijziendheid tijdig wordt herkend, dan kan er eerder actie worden ondernomen. Controle van de kinderogen hoort daar natuurlijk ook bij. Daarom hebben CooperVision en Procornea Specialty EyeCare besloten om in maart weer nationale OogCheckWeken te organiseren.
Myopie Management Experts
De Myopie Management Experts (MME’s) hebben alle kennis en middelen om kinderen een maatwerk myopiemanagement-therapie aan te bieden. Door mee te doen aan de OogCheckWeken geven zij ouders & verzorgers een extra stimulans om bij hen in de praktijk langs te komen voor de Kijk Verder oogcheck voor hun kind. Veilig & vertrouwd natuurlijk!
Nog geen MME? U kunt MME worden door het volgen van het webinar van de CooperVision Specialty EyeCare Academy. Klik hier voor meer informatie over dit webinar
Online campagne
Opnieuw komt er, net als bij de voorgaande landelijke OogCheckWeken, een online campagne via Facebook en Instagram vanaf half februari t/m maart. Ouders en verzorgers worden opgeroepen om bij gespecialiseerde opticiens in de buurt langs te komen voor een OogCheck voor hun kind. Daarbij worden ook moederinfluencers via Mamaplaats.nl ingezet. Lees hier bijvoorbeeld het ervaringsverhaal van moeder Kimberly of die van moeder Irene.
Promotiemateriaal
Het digitale promotiepakket met beeld- en tekstmateriaal is gratis beschikbaar voor de MME’s in de webshop van MyProcornea, zodat ze juist in deze tijd online zichtbaar zijn.
Voor verdere vragen is het team van CooperVision Specialty EyeCare bereikbaar via marketing@procornea.nl of +31(0)313-677677.