Drukte op de helpdesk
Wellicht heeft u de afgelopen weken gemerkt dat het wat langer kan duren voordat u antwoord krijgt van onze helpdesk. De reden hiervoor is dat we op dit moment last hebben van veel extra vragen, nog niet bekende afspraken met de zorgverzekeraar en een onderbezetting op deze afdeling (mede door het vertrek van Don van Oord). Er staan op dit moment 2 vacatures open, waaronder die van een Customer service medewerker. Dit zorgt ervoor dat we via een aantal back-up partijen nu antwoord moeten krijgen op uw vragen en dat het daardoor wat langer kan duren. Het kan dus zijn dat u niet dezelfde dag nog een antwoord krijgt. De verwachting is dat deze situatie nog een paar weken zal duren maar, we doen uiteraard ons best om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Daarnaast hebben we te maken met wijzigingen vanuit de zorgverzekeraars voor 2022 die nog niet helemaal compleet zijn. Wij zijn daarbij afhankelijk van wat zij aanleveren en kunnen daardoor niet altijd in ons systeem al de wijzigingen doorvoeren of u voorzien van bepaalde overzichten.
Houdt er rekening mee dat wanneer u een vraag heeft over een afgekeurde declaratie wij dan contact op moeten nemen met de verzekeraar. Zeker bij de start van een nieuw jaar merken we dat het ook wat drukker is bij de zorgverzekeraars.
Vraag over een afgekeurde declaratie
Als u een vraag heeft over een declaratie helpt het als u daarbij direct het betreffende declaratienummer vermeld (het nummer wat met 00 begint + uw lidnummer.) Dan kunnen onze medewerkers in het systeem zien wat er mogelijk aan de hand is.
Nog makkelijker is om het formulier in te vullen dat te zien is in Optitrade Zorgdeclaraties (voorheen Icodis) bij de desbetreffende declaratie. Wanneer u de declaraties opent kunt u bovenaan de pagina kiezen voor 3 opties. Kies dan voor “vraag om uitleg” en vul het formulier in.