Sony en WS Audiology zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan in de Over-the-Counter Self-Fitting hoortoestellenmarkt

Het eerste nieuwe product wordt gelanceerd in de Amerikaanse markt

Sony Corporation (“Sony”) en WS Audiology Denmark A/S (“WSA”) zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met als doel het gezamenlijk ontwikkelen en leveren van nieuwe producten en diensten in de over-the-counter (“OTC”) markt voor self-fitting hoortoestellen, te beginnen met de Verenigde Staten. Met deze samenwerking combineren Sony en WSA hun respectievelijke technologische en medische expertise om oplossingen te creëren die deze nieuwe markt gaan vormgeven. Met dit doel voor ogen worden Sony’s beproefde audio- en productminiaturisatietechnologieën, de merknaam en de brede consumenten- en service-infrastructuur voor een breed scala aan producten gecombineerd met WSA’s hoortoesteltechnologie en innovatiekracht. Evenals diens sterke distributienetwerk voor professionele kanalen, dat al meer dan 100 jaar vooroploopt om mensen met gehoorverlies te helpen met steeds betere oplossingen.

In de toekomst blijven beide bedrijven streven naar het ontwikkelen van nog betere producten en diensten en het creëren van OTC-hoortoestellen die natuurlijker en comfortabeler in gebruik zijn. Door zich te concentreren op OTC-hoortoestellen, zetten beide bedrijven een ontwikkeling in gang waarin eersteklas hoortoestellen gemakkelijker verkrijgbaar zijn voor alle mensen die op zoek zijn naar oplossingen om beter te horen met gebruiksvriendelijke functies die het hoortoestel op de persoon afstemmen. Sony en WSA ontwikkelen momenteel het eerste product voor de Amerikaanse markt onder de merknaam Sony. De Amerikaanse Food and Drug Administration heeft op 16 augustus 2022 een definitieve uitspraak gepubliceerd, waardoor hoortoestellen met
ingang van oktober 2022 zonder recept ”Over-the-Counter” mogen worden verkocht. De details van dit product zullen kort voor de lanceringsdatum worden gepubliceerd.

“De visie van Sony Corporation is om Kando en Anshin* aan mensen en de samenleving over de hele wereld te blijven leveren door continu nieuwe technologieën te ontwikkelen en nieuwe uitdagingen aan te gaan”, zegt Osamu Hajimoto, Deputy President of New Business & Technology Development Group, Sony Corporation. “We zijn vereerd om samen te werken met WSA, één van de meest toonaangevende bedrijven op het gebied van hoortoestellen dat al jarenlang bouwt op het vertrouwen van zijn gebruikers. Met onze beproefde technologieën willen we bijdragen aan
‘Anshin’ in het dagelijks leven van mensen en creëren we ‘Kando’ door de mogelijkheden van onze toekomstige producten en diensten verder uit te breiden.”

*Deze beide woorden zijn van Japanse oorsprong: Kando betekent emotie en Anshin heeft verschillende betekenissen zoals gemoedsrust, geruststelling, betrouwbaarheid en vertrouwen.

“We zijn enthousiast over dit strategische samenwerkingsverband met Sony”, zegt Maarten Barmentlo, Chief Marketing Officer en President OTC van WS Audiology. “Sony is opgericht vanuit een passie voor geluidskwaliteit en de wens om de grenzen van audio-engineeringtechnologie te verleggen, om muziek- en audioliefhebbers de luisterervaring te geven die ze verdienen en verwachten. Onze gezamenlijke passie voor het best mogelijke geluid is wat onze bedrijven bij elkaar heeft gebracht. Met Sony’s gerenommeerde merknaam en distributienetwerk zetten we een grote stap
voorwaarts naar ons doel: Wonderful Sound for All.” De details van onze samenwerking leggen we uit in een video. Klik voor toegang op de onderstaande link.

https://youtu.be/NYKqukeabFY

Over Sony Corporation
Sony Corporation is verantwoordelijk voor de activiteiten op het gebied van Entertainment, Technology & Services (ET&S) binnen de Sony Group. De visie is om Kando en Anshin te leveren aan mensen en samenlevingen over de hele wereld door het ontwikkelen van nieuwe technologieën en het aangaan van nieuwe uitdagingen. Met dit doel creëert Sony producten en diensten voor home entertainment & sound, imaging en mobiele communicatie. Ga voor meer informatie naar: http://www.sony.net/

Over WS Audiology
WS Audiology combineert meer dan 140 jaar ervaring in technologisch pionieren om mensen met gehoorverlies te helpen de geluiden te horen die het leven verrijken. Met herkenbaar gedifferentieerde merken zoals Widex, Signia, Rexton, Audio Service en Vibe, en met uiteenlopende activiteiten op het gebied van groothandel, detailhandel, online, managed care en diagnostische oplossingen, zijn ze actief in meer dan 125 markten. WS Audiology heeft 12.000 mensen in dienst en is in privébezit van de families Tøpholm en Westermann alsmede fondsen onder beheer van EQT. Als wereldleider met hoofdkantoren in Denemarken en Singapore, is het hun ambitie om menselijk potentieel te stimuleren door goed geluid bereikbaar te maken voor iedereen. https://www.wsa.com/