iziLookbook Presale Plug-in Van virtuele beleving naar meer rendement

Wat Sven Krijgsman (lookizi), Floris Diemel (TRYME) en Brian Kragt (Bobo’s Eyewear) delen? Hun wens om het passen van brillen naar een hoger en winstgevender niveau te tillen! Het aantal non-billable uren op de winkelvloer tijdens het pastraject is namelijk enorm. En daarnaast: die ouderwetse plaatjes kunnen écht niet meer. Tijd voor verandering! De iziLookbook presale plug-in is een feit. Waarom deze voor u als opticien onmisbaar is? Hij is luxueus in uitstraling en gebruik, sterk in sales, effectief tegen non-billable uren, bijzonder betaalbaar én integreerbaar bij alle opticiens in Europa. Ja, dus ook bij niet-lookizi-klanten! De heren vertellen.

Een paservaring die overal en voor iedereen beschikbaar is
Floris: “Zie het iziLookbook als een website plugin waarmee je altijd en overal hyperrealistisch 3D-monturen kunt passen, reserveren én aanvullend service en adviestijd kunt bijboeken. Het verkooptraject start dus direct na de integratie: iets wat we ‘presale’ (verkoop vooraf) noemen.” Hij vult aan dat beleving centraal staat: “Het is een brillenbeleving die je met je smartphone, tablet of iPad inschakelt. Ideaal in een wereld waarin we altijd druk zijn.” En de gebruiker? Die is volgens Sven zeer divers. “Dat ene meisje dat liever niet met haar ouders naar de winkel gaat, die opa die slecht ter been is, drukke tweeverdieners, overvolle workaholics of gewoon als je op de tram staat te wachten: het zijn allemaal mensen die enthousiast worden van deze tool.” Hij vertelt daarnaast dat het bijdraagt aan het inkrimpen van de gevreesde nonbillable uren. “Het iziLookbook zet hónderden van deze uren om in winstgevende werkzaamheden. Tel uit je winst!”

“High-end in gebruik, sterk in sales, effectief tegen non-billable uren én te integreren bij álle Europese opticiens”

Het levert direct tijd én geld op
“In tegenstelling tot andere VTO-partijen (Virtual Try-On) is de iziLookbook plug-in zeer voordelig en gebruiksvriendelijk. Met de ready-to-use formule kun je na integratie direct van start gaan met het verkooptraject. Wel zo prettig, want niemand houdt ervan om ellenlang met een voortraject bezig te zijn”, aldus de lookizi-oprichter. Floris haakt in dat deze tool ook tijd oplevert: “Mensen ervaren hun favoriete brillen hyperrealistisch, terwijl de opticien focust op het sales traject met andere klanten in de winkel. Optimale tijdsbesparing dus, met een veel grotere koopintentie!”

Online reserveringssysteem & afspraken efficiënt inplannen

De virtuele passer kan zijn favoriete montuur direct reserveren, plus eventuele extra services. Deze reservering belandt in de mailbox van de opticien, waarna deze zelf contact opneemt voor het verdere verkoopproces in de winkel. “Extra fijn: de opticien kan op een gewenst moment de brillen klaarleggen en de reservering inplannen op een moment dat het rustiger is in de winkel, bijvoorbeeld buiten het weekend om. Zo wordt de capaciteit op de werkvloer geoptimaliseerd, waardoor meer klanten met dezelfde capaciteit geholpen worden”, vertelt Sven. “Over fijn gesproken, we bieden ook een Instagram-filter aan! Hiervoor hebben we de handen ineen geslagen met Brian Kragt van Bobo’s Eyewear. Zo kunnen ook Instagram-gebruikers heel makkelijk monturen passen en delen. Super voor je zichtbaarheid en het aantal bezoekers van je iziLookbook.”

“Spoiler alert: het is nog betaalbaar ook…”

Samenwerking met Serengeti (+ campagne!)
Serengeti is iconisch op het gebied van zonneglazen, met maximale oogbescherming en de beste visuele prestaties als resultaat. Het is dan ook niet vreemd dat Sven en Brian, CEO van Bobo’s Eyewear, samenwerken. “We zijn trots dat we de aftrap met het exclusieve Instagram-filter mogen doen”, benadrukt Brian. “En goed om te weten: alle opticiens die Serengeti aanbieden mogen bij elke aankoop een gepersonaliseerde Serengeti Cleaning Spray cadeau doen. Middels deze actie betrekken we de consument persoonlijker bij het verzorgen van hun Serengeti bril, wat ook weer bijdraagt aan de verbinding tussen klant en opticien. Én precies dat sluit ook weer mooi aan op het iziLookbook”, aldus Kragt.

 

Meer informatie?
Neem contact op met:

izicontent b.v.

Straatweg 138 A+C
3051 BN Rotterdam
010-4363263
info@izicontent.nl