MOREL VERSNELT ZIJN INTERNATIONALE ONTWIKKELING
De brillenfabrikant MOREL, opgericht in 1880 in de Jura, versterkt de aantrekkingskracht van zijn merk met een voortdurende groeistrategie. Het bedrijf houdt vast aan zijn ambitie om wereldwijd erkend te worden als het favoriete Franse merk onder opticiens!
Afgelopen september bereikte MOREL een cruciale mijlpaal door haar aanbod te herfocussen rond het unieke merk MOREL, het vergroten van de naamsbekendheid en zichtbaarheid door middel van een succesvolle communicatiecampagne: “Looking Forward since 1880.”
Tegelijkertijd blijft MOREL haar internationale aanwezigheid uitbreiden met de lancering van drie nieuwe entiteiten. Vanaf januari 2024, MOREL Turkije, MOREL Kroatië en MOREL Australazië hebben de wereldwijde aanwezigheid van het bedrijf versterkt en zijn nu rechtstreeks actief op alle vijf continenten.
Vandaag de dag genereert MOREL meer dan 70% van zijn inkomsten internationaal, dankzij zijn 18 dochterondernemingen met in totaal 275 werknemers wereldwijd. Naast deze strategie heeft de geografische expansie een revolutie teweeggebracht in de distributie van het merk, waardoor MOREL dichter bij opticiens over de hele wereld komt en een ongeëvenaarde klantervaring kan bieden.
Dit jaar viert de brillenfabrikant met nog een belangrijke gebeurtenis: de komst van de 5e generatie in het bedrijf. Als de eerste van de nieuwe generatie die zich bij het bedrijf voegt als Commercieel Ambassadeur bij MOREL, zet Arthur Morel met trots het familie-erfgoed voort. Met deze 5e generatie van het familiebedrijf versnelt het bedrijf zijn internationale ontwikkeling.