Hoe is dit jaar voor u gestart?
Februari en maart zijn over het algemeen de wat rustigere maanden in de optiek. Waarom zouden we dit niet omdraaien en juist in deze maanden flink van ons laten horen? Een goed begin is tenslotte het halve werk! Hoe fijn is het om het eerste kwartaal van het nieuwe jaar met een boost te beginnen? Goed nieuws! Wij kunnen u hierbij helpen.
Maar hoe dan?
Door het doelgericht aanschrijven van uw (beginnende) presbyopen met een, speciaal voor deze doelgroep, herkenbare boodschap. Uw multifocale klantenbestand is het meest loyaal, levert u het meest op en is enorm belangrijk voor uw business. Daarom hebben wij speciaal voor deze doelgroep een complete campagne opgezet met een heldere boodschap: De Multifocaal Campagne.
Wat is de multifocale campagne?
Stel, u slijpt alles rond multifocale brillenglazen weg. U zegt niets over ‘kijkpunt’. Niets over ‘op maat gemaakt of uniek voor elk oog’. Strip de aankleding en snijdt net zo lang totdat alle communicatie-ruis weg is. Dan houdt u alleen scherpte over. Punt. Die boodschap is schoon in al haar eenvoud, vertelt het verhaal van multifocaal en zet aan tot nadenken. Hoe vaak u de boodschap ook leest.
Alles scherp met multifocaal. Hier, dit, dat, daar, daarginds.
Op alle kanalen zichtbaar
Een campagne met heldere boodschap waarin de klant d.m.v. gedragsherkenning wordt gewezen op de kracht van multifocale brillenglazen. Een complete campagne voorzien van gepersonaliseerde communicatiemiddelen als een Direct Mail, e-mail marketing, online banners, een landingspagina, POS winkelmateriaal en een huis-aan-huis kaart. Zo bent u op alle kanalen zichtbaar dat lijdt tot de hoogste conversies. Uiteraard geheel te personaliseren naar wens.
Als ik meedoe, wat levert het mij dan op?
Op basis van 20 jaar ervaring met vergelijkbare, complete, omni-channel marketingcampagnes, met onder andere direct mail en e-mail reminders weten wij dat deze campagne een minimale respons van 6% kan opleveren. Stel u schrijft 1000 klanten aan met een Direct Mail, dan komen er daarvan minimaal 60 naar uw winkel. De rekensom kunt u ongetwijfeld verder zelf maken. Een mooie kans op een lekkere start van 2022.
Neem een kijkje op het openmarketingplatform.nl of neem contact op met onze accountmanager Elisabeth Weiland-Pap e.weilandpap@optitrade.nl.
Liever direct contact met een van de Marketing Consultants? Zie onderstaande contactgegevens:
Loyalty Lab: Niels van den Akker +31 61 172 59 82
Jill Marketing: Jeroen de Wit 31 (0)6 31025736
Wij voorzien u graag van meer informatie.