Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Zonneracers meer gefocust de weg op dankzij zonnebril met drivers lens
/De studenten van het Brunel Solar Team zijn druk bezig met het inpakken van hun flight case. Op 4 augustus zullen zij vertrekken richting Zuid-Afrika, het land waar de Sasol Solar Challenge plaatsvindt dit jaar. In september zal het team in acht dagen tijd bijna 4000 km afleggen van Johannesburg naar Kaapstad. Hoe houdt het […]
Ervaar daglenzen met Cooper en maak kans op een festivalticket t.w.v. 75,- euro
/In april is de nieuwe campagne voor Young Adults gelanceerd: Wen-in-1-week! Fase 1 en fase 2 zit erop en we gaan wegens succes verlengen! Met maar liefst 300 deelnemers zetten we de campagne door. Dit betekent dat Generatie Z in september & oktober ook nog de ‘Wen-in-1-Week lenzenset’ kan kopen en dat de succesvolle landelijke […]
Meer dan 100 inschrijvingen voor de Oogmeetweken!
/Ook dit jaar organiseren wij samen met een groot aantal optiekleveranciers de Oogmeetweken. Inmiddels hebben meer dan 100 winkels zich aangemeld voor deze mooie campagne, die speciaal ontwikkeld is voor alle zelfstandige opticiens in Nederland. Alle consumenten die in de periode van 29 augustus tot en met 1 oktober een bril of contactlenzenpakket aanschaffen bij […]
Levering vloeistoffen HOC overgenomen door OLC
/Holland Optical Company is, zoals u weet, al jarenlang leverancier van contactlensvloeistoffen. Per 15 augustus 2022 stoppen zij met het leveren van contactlensvloeistoffen en worden deze activiteiten overgedragen aan OLC. U kunt vanaf dan geen bestellingen meer plaatsen voor vloeistoffen via www.hocsite.nl. Alle bestellingen voor vloeistoffen kunnen dan alleen nog gedaan worden via Optitrade Online. […]
Audiologie cijfers juli
/Door het zomerse karakter van de afgelopen maand en een opleving van de corona waarschuwingen is juli in het algemeen een rustige maand geweest. De marktcijfers (bron:GAIN) t/m juli laten nog wel een stijging van het aantal hoortoestellen in de volledige markt zien (+1,1%) , waar Optitrade een bijna gelijke stijging doormaakt (+1,4%). De jaarprognose […]
GfK Optiek conclusies behorend bij periode Mei-Juni 2022
/Het economisch klimaat in Nederland gaat snel achteruit. De laatste ontwikkeling is dat we zeker onder het niveau zitten van tijdens Covid. De onzekerheid is gecreëerd door de oorlog in Oekraïne, inflatie en zorgen over persoonlijke financiën leiden tot zeer laag consumentenvertrouwen, economisch klimaat en koopbereidheid. De koopbereidheid werd tijdens Covid relatief overeind gehouden door […]
Problemen CZ, OHRA en Nationale Nederlanden declaraties
/Update 12-8-2022 Zoals u weet zijn er veel problemen ontstaan toen zorgverzekeraar CZ is overgestapt naar een nieuw declaratiesysteem. Graag delen we met u de laatste update. Vorige week zijn ze begonnen met het controleren en corrigeren van alle declaraties die ten onrechte zijn afgewezen. In totaal ging dit om duizenden nota’s, die één voor één […]
Samen de beurskrachten bundelen
/Milo & Me campagne – Add a little fantasy
/De nieuwe campagne van Milo & Me draait helemaal om fantasie. Want met een beetje verbeeldingskracht wordt spelen een stuk leuker! In de campagne laten de Milo & Me rebels hun fantasiewereld zien. Ze dromen van ridders, astronauten, aliens, vleermuizen en tovenaars… Gelukkig kunnen de monturen van Milo & Me wel tegen een stootje! Spelen […]
Myopie-epidemie kan teruggedrongen worden door verandering gedrag
/Koningin Máxima lanceert bewustwordingscampagne ‘Knikker myopie de wereld uit!’ van het Oogfonds De komende dertig jaar worden in Nederland naar verwachting minstens 140.000 mensen slechtziend en nog eens 50.000 mensen blind als gevolg van myopie. Door preventie, het gebruik van het medicijn atropine, speciale contactlenzen en innovatieve brillenglazen kan deze epidemie van myopie worden teruggedrongen. […]