Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Doorslaggevende internationale zevenjarige MiSight® 1 day contactlensstudie toont geen rebound in myopie controle bij kinderen
/CooperVision, een wereldleider in myopie controle en -management voor kinderen, kondigde vandaag nieuwe zevenjarige bevindingen aan van haar doorslaggevende MiSight® 1 day contactlens klinische studie. Twaalf maanden na het stopzetten van de behandeling geven de gemiddelde gegevens van aslengtegroei geen bewijs van een rebound-effect, wat betekent dat de winst op het gebied van myopie controle […]
Glascrew gesloten in week 52
/De firma Glascrew is dit jaar in week 52 gesloten. Orders kunnen nog wel naar Glascrew verzonden worden. In week 1 zullen zij de werkzaamheden weer voortzetten.
Esprit Eyewear Optical
/Geniet van expressieve, modieuze brillen van hoge kwaliteit en met een hoog draagcomfort. Esprit eyewear staat voor premium optische monturen die tijdloos en stijlvol zijn, maar altijd met draagcomfort als prioriteit. Bij het merk Esprit gaan goede looks, welzijn en duurzame kwaliteit altijd hand in hand. De nieuwe herfst- en wintermonturen voor mannen en vrouwen […]
Het allereerste Nikon Partner Event!
/15 november 2021 was het eindelijk zo ver, het allereerste Nikon Partner Event, met als thema “Zien en gezien worden, in het Eye Filmmuseum.” Een geschikt moment om het te hebben over de succesvolle ontwikkeling van Nikon in 2021, innovatieve producten en de marketingstrategie en -activiteiten voor 2022. Het exclusieve event werd afgetrapt met een heerlijke lunch, […]
Essilor introduceert oplossingen voor de bestrijding van myopie in Nederland
/Essilor lanceert dit jaar in Nederland diverse producten om de progressie van myopie bij kinderen tegen te gaan en hun zicht voor de toekomst te helpen beschermen. In de afgelopen decennia is het aantal kinderen met bijziendheid aanzienlijk toegenomen. Momenteel is in Nederland al een kwart van de 13-jarigen bijziend¹ en in Europa is ongeveer […]
Silhouette Betoverend Elegant
/Fisher Island en Star Island zijn twee van de meest prestigieuze plekken in de zonovergoten stad Miami. Silhouette vertaalt het exclusieve karakter van die eilanden in de nieuwe randloze zonnebrillen van zijn collectie: SUN 2022. Silhouette is marktleider in ‘rimless’ brillen. Voor deze nieuwe, vederlichte rimless zonnebrillen zocht de Oostenrijkse fabrikant van luxebrillen zijn inspiratie […]
Desinfectie zuil ATMR
/Nu dat de maatregelen weer aangescherpt zijn merken we dat er weer meer gebruikgemaakt wordt van de desinfectiezuilen van het merk ATMR die via Optitrade zijn gekocht vorig jaar. Doordat deze een tijd niet in gebruik zijn geweest hebben wij wat vragen ontvangen over dit product. We merken namelijk dat dit invloed heeft gehad op […]
Een goed gehoor heeft invloed op eetlust
/In een artikel van listen.nl is te lezen dat het geluid dat een goed gehoor bijdraagt aan eetlust. Zo wordt het knakkende geluid wat we bijvoorbeeld vaak horen bij het consumeren van verse producten geassocieerd met een goede smaak. Wanneer men minder goed hoge tonen hoort kan dit dus ervoor zorgen dat voedsel als minder […]
Eerste Nederlandse tv-programma met en voor doven
/Op 13 november is KRO-NCRV gestart met een nieuw jeugdprogramma genaamd “Hands Up”. In dit tv-programma gaan zes duo’s bestaande uit dove en slechthorende kinderen de strijd aan met zes BNérs voor de Hands Up Trofee. In elk tweetal kan de een alles horen en de andere niets of nauewelijks. Het programma wordt gemaakt door […]
Update – COVID-19 richtlijn voor audicienbedrijven
/Op 5 november is er een update gepubliceerd over de herziene COVID-19 richtlijnen voor audiciensbedrijven. Daarin wordt o.a. aangegeven dat het dragen van chirurgische mondkapjes verplicht is wanneer er wordt gewerkt binnen de 1,5 meter. Ook wordt er aangeraden om zoveel mogelijk advies op afstand te geven waar mogelijk bijvoorbeeld door videogesprekken of e-mail. Lees […]