Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
B.I.G. Vision® – Alles over B.I.G. Vision® op de nieuwe Precision Hub
/Rodenstock zoekt voortdurend naar nieuwe mogelijkheden om met nog meer precisie individuele brillenglazen te maken. Met meer dan 140 jaar ervaring in de optiek, een krachtige pioniersgeest en een ongelooflijke passie voor het vak streeft Rodenstock naar biometrische precisie en daarmee het scherpste zicht voor iedereen. Het bereiken van een compleet nieuw niveau binnen de […]
Uw bedrijf, van visie naar realisatie
/Uw bedrijf, van visie naar realisatie Het digitale platform ZEISS VISUFIT 1000 Bereid uw winkel voor op de toekomst met ZEISS VISUFIT 1000. Naast de uiterst nauwkeurige centrering is het een digitaal platform dat inspeelt op de belangrijkste innovaties binnen de hedendaagse optiekmarkt. Maak kennis met het ZEISS VISUFIT 1000 platform en de nieuwste toepassingen, […]
Charmant: ELLE eyewear lanceert haar made in france collectie
/EEN TOEGEWIJD MERK Al vanaf de oprichting in 1945 richt ELLE zich tot vrouwen over de hele wereld op een positieve en toegewijde manier. Het merk geeft hen de kans zich te ontplooien in een steeds veranderende wereld. Dit stijlvolle merk, dat altijd meegaat met de tijd, heeft zich in de afgelopen decennia […]
HOC: Nikon campagne ‘The Line of Sight’
/‘The Line of Sight campagne informeert de consument over verschillende soorten zichtproblemen. Dit wordt gedaan door middel van educatieve filmpjes en social media posts. Zo wordt er uitgelegd hoe het oog werkt, wat myopie & hypermetropie is, maar ook hoe brillenglazen schoongemaakt moeten worden, voor de beste bescherming. De reeks bestaat uit 12 filmpjes, die […]
Alcon – maak kennis met de ster van de PRECISION1™ campagne.
/Kijk niet verrast op wanneer u de komende weken en maanden de marketingcampagne voor PRECISION1™ overal ziet opduiken: van 21 juni tot september bereikt Alcon de consument namelijk zowel via fysieke als digitale kanalen! De ster van de videocampagne? Een toffe dame, die net als onze consument op zoek is naar langdurig comfort en voluit […]
More Eyewear presenteert More for kids
/Profiteer mee en sluit uzelf aan bij de kinderbrillenwinkel van Nederland – More for kids More for kids is een shop-in-shop concept exclusief voor de onafhankelijke opticien. Het doel is ouders met kinderen te overtuigen dat hun kind altijd slaagt door de ruime keuze en de kwaliteit bij u in huis. Hoe werkt More for […]
Goede discussies en kennisdeling tijdens de Optitrade Optiek Monitor
/Op maandag 7 juni vond de tweede bijeenkomst van de Optitrade Optiek Monitor plaats. Tijdens deze bijeenkomsten hebben een aantal opticiens hun omzetcijfers met elkaar gedeeld om zo nieuwe inzichten te verkrijgen. Onderwerpen die tijdens deze meeting aan bod kwamen waren o.a. de landelijke cijfers van het GfK, de gemiddelde brilprijs en positionering. Er ontstonden […]
Nieuw in 2021: Nationale Oogmeetweken
/Ze zijn terug van weggeweest: de Nationale Oogmeetweken van Optitrade. Het succes van de Oogmeetweken van weleer werd gemist in de branche en daarom besloot Optitrade deze jaarlijkse campagne nieuw leven in te blazen. Optitrade doet dat in samenwerking met het Open Marketing Platform, Talba en Blond Amsterdam. Met minder geen genoegen Op dinsdag 8 […]
Kleine dip te zien voor Audiologie in mei 2021
/De hele markt lijkt in mei een kleine dip te beleven, aantallen bleven achter maar de verhouding ZN en private markt is onder de Optitrade-klanten bleef gelijk in deze periode. Daarnaast bleven de cijfers achter ten opzichte van de voorgaande maanden maar als we daarbij ook kijken naar de aantallen verkochte hoortoestellen t/m mei in […]
Positieve ontwikkelingen in de optiekmarkt in mei 2021
/Het opheffen van de strikte lockdown betekent weer drukkere winkelstraten en ook weer meer traffic naar de optiekwinkels. Vergelijken met 2020 blijft lastig (vanwege de zware maatregelen gedurende dat jaar), daarom vergelijken wij in het eerste half jaar voornamelijk met de eerdere maanden in 2021. Ondanks dat vergelijken met 2020 ingewikkeld blijft, kunt u dankzij […]