Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Alcon – maak kennis met de ster van de PRECISION1™ campagne.
/Kijk niet verrast op wanneer u de komende weken en maanden de marketingcampagne voor PRECISION1™ overal ziet opduiken: van 21 juni tot september bereikt Alcon de consument namelijk zowel via fysieke als digitale kanalen! De ster van de videocampagne? Een toffe dame, die net als onze consument op zoek is naar langdurig comfort en voluit […]
More Eyewear presenteert More for kids
/Profiteer mee en sluit uzelf aan bij de kinderbrillenwinkel van Nederland – More for kids More for kids is een shop-in-shop concept exclusief voor de onafhankelijke opticien. Het doel is ouders met kinderen te overtuigen dat hun kind altijd slaagt door de ruime keuze en de kwaliteit bij u in huis. Hoe werkt More for […]
Goede discussies en kennisdeling tijdens de Optitrade Optiek Monitor
/Op maandag 7 juni vond de tweede bijeenkomst van de Optitrade Optiek Monitor plaats. Tijdens deze bijeenkomsten hebben een aantal opticiens hun omzetcijfers met elkaar gedeeld om zo nieuwe inzichten te verkrijgen. Onderwerpen die tijdens deze meeting aan bod kwamen waren o.a. de landelijke cijfers van het GfK, de gemiddelde brilprijs en positionering. Er ontstonden […]
Nieuw in 2021: Nationale Oogmeetweken
/Ze zijn terug van weggeweest: de Nationale Oogmeetweken van Optitrade. Het succes van de Oogmeetweken van weleer werd gemist in de branche en daarom besloot Optitrade deze jaarlijkse campagne nieuw leven in te blazen. Optitrade doet dat in samenwerking met het Open Marketing Platform, Talba en Blond Amsterdam. Met minder geen genoegen Op dinsdag 8 […]
Kleine dip te zien voor Audiologie in mei 2021
/De hele markt lijkt in mei een kleine dip te beleven, aantallen bleven achter maar de verhouding ZN en private markt is onder de Optitrade-klanten bleef gelijk in deze periode. Daarnaast bleven de cijfers achter ten opzichte van de voorgaande maanden maar als we daarbij ook kijken naar de aantallen verkochte hoortoestellen t/m mei in […]
Positieve ontwikkelingen in de optiekmarkt in mei 2021
/Het opheffen van de strikte lockdown betekent weer drukkere winkelstraten en ook weer meer traffic naar de optiekwinkels. Vergelijken met 2020 blijft lastig (vanwege de zware maatregelen gedurende dat jaar), daarom vergelijken wij in het eerste half jaar voornamelijk met de eerdere maanden in 2021. Ondanks dat vergelijken met 2020 ingewikkeld blijft, kunt u dankzij […]
HOC: Protect your eyes & catch the SUN !
/Ook al zou u het niet altijd zeggen, het is inmiddels al een tijdje lente en dat betekent natuurlijk traditiegetrouw de start van het zonneglazenseizoen. Dit jaar introduceert HOC een volledige 360° nationale online campagne, welke inmiddels een maand volop loopt en de merken BBGR en Nikon bevat. Met deze campagne benadrukken ze het belang […]
Maak kennis met de laatste noviteiten van ZEISS
/Graag verwelkomt Zeiss u tijdens de 10e editie van de Bold Optical Fair op het prachtige Landgoed de Salentein in Nijkerk. ZEISS is deze editie wederom aanwezig op zondag 13 en maandag 14 juni in Restaurant de Salentein. Let op: Om aan de RIVM-richtlijnen te voldoen verzoekt Zeiss u vooraf een afspraak te maken voor […]
Hearing Coach International organiseert via GALA een Webinar
/Hearing Coach International organiseert via GALA een Webinar rond otoakoestische emmissies als complementaire test voor tonale audiometrie met als spreker Prof. Dr. Bart Vinck. Het webinar wordt gehouden op 8 juni 2021 van 16.00 tot 17.00 uur en aanmelden kan tot en met 4 juni. Voor Optitrade leden is de prijs €15 i.p.v. het standaardtarief €25,-. Klik […]
Unieke samenwerking SHAMIR en ALPINE F1 Team
/Shamir Optical Industry en Alpine F1 Team zijn verheugd om een innovatief nieuw partnerschap aan te kondigen: Shamir, een toonaangevend ontwikkelaar en producent van hoogwaardige glazen, wordt de optical performance partner van Alpine F1 Team. Deze samenwerking is geïnitieerd door FUSE France (Sport marketing agency van Omnicom Media group), met als doel het verbeteren van […]