Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur uw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Webinar “de succesformule van de Oogmeetweken” verplaatst
/In onze vorige nieuwsbrief lieten we weten dat er een webinar zal worden georganiseerd op 25 mei over de Oogmeetweken. Dit webinar is verplaatst naar 8 juni om 12.00 uur. Ideaal om tijdens uw lunchpauze te bekijken. We vertellen u alles over de Oogmeetweken die we in samenwerking met een Blond Amsterdam en een aantal […]
Ontwikkelingen in de optiekmarkt in april 2021
/Na een wisselvallig 1e kwartaal liet ook april verschillende indrukken achter. De omzetten waren beter dan in 2020 (logisch vanwege de strikte lockdown in dat jaar) maar ten opzichte van maart 2021 zagen we een teruggang. Door deze bijzondere omstandigheden is het lastig vergelijken met afgelopen jaren, maar door deze landelijke cijfers kunt u als […]
Europese regelgeving Medical Device Regulation (MDR)
/Op 26 mei 2021 wordt de MDR (Medical Device Regulation) ingevoerd. Dit is Europese regelgeving over medische en cosmetische hulpmiddelen die op of in een lichaam worden geplaatst. Wat houdt de regelgeving in en wat zijn de gevolgen voor de optiekbranche? MDR en brillen Dat er binnen Europa betere en meer eensluidende regelgeving over medische […]
Helaas! Dit jaar geen Audiologie Marathon, maar..
/Lange tijd hadden we de hoop om ergens in 2021 de ruimte te vinden om elkaar te ontmoeten voor onze mooie Audiologie Marathon. Maar helaas versoepelingen bleven uit, vaccineren ging trager dan verwacht en ondertussen schoven alle evenementen op. In samenspraak met een aantal leveranciers en audiciens hebben we besloten de Marathon dit jaar over […]
Waarom zou ik Instagram gebruiken voor mijn bedrijf?
/Instagram bestaat al sinds 2010 en blijft nog steeds groeien in het aantal gebruikers. In februari 2021 telde het platform 5,9 miljoen gebruikers in Nederland. Met name onder de tieners/jongeren is het platform populair, maar sinds een aantal jaar is er ook een grote stijging te zien in een leeftijdscategorie t/m 40. Met Instagram vertelt […]
Gemiddelde omzetdaling Q1 2020 versus Q1 2021 audiologie valt mee
/Als we kijken naar de cijfers van het 1e kwartaal 2021 zien we dat vergeleken met vorig jaar de gemiddelde omzet (maar) 7,8 % onder 2020 zit. Dit terwijl het 1e kwartaal vorig jaar nog niet beïnvloed werd door de Covid-19 maatregelen. In de eerste maanden van dit jaar zien we ook dat de aantallen […]
De invloed van Covid-19 op winkelgedrag
/PWC (Price Waterhouse Coopers) is een internationaal accountants- en belastingadviseurbedrijf en deed onlangs onderzoek naar de invloed van Covid-19 op winkelen en consumenten in Nederland. Zij schreven hier een interessant artikel over. Zo zien zij o.a. een toename van lokaal winkelen, omdat 33% van de consumenten lokale winkels willen supporten. Toch laten ze zichzelf nog steeds […]
Open Marketing Platform: SUN campagnes 2021
/De zon laat zich steeds meer zien, we beginnen ons vrijer te voelen, trekken meer naar buiten, en hoogstwaarschijnlijk gaan de terrassen binnenkort ook weer open. Hét moment om te communiceren met uw klanten. Daarom hebben wij nu de nieuwe SUN campagnes voor u klaar staan. Laat uw klanten weten dat de nieuwe collectie zonnebrillen […]
Rechter oordeelt campagne “De waarheid” Specsavers is misleidend
/Op 19 april 2021 oordeelde de rechtbank dat campagne ‘de Waarheid’ met pianist Wibi Soerjadi van Specsavers misleidend is en niet meer ingezet mag worden. Dit is te lezen in een artikel van Hoorzaken waarin ook uitgelegd wordt wat de gevolgen verder zijn voor deze uitspraak voor Specsavers. De rechter veroordeelt Specsavers om aan de […]
Wisselvallig 1e kwartaal in de optiekmarkt
/2021 startte met een strikte lockdown in de retailmarkt en ondanks dat de optiekwinkels als essentiële winkels wel gewoon open mochten zijn, heeft dit toch een flinke impact gehad op de omzet. In de eerste 2 maanden was de omzet flink lager dan 2020 (wat een extreem goede start kende) maar maart 2021 heeft gelukkig […]