Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur uw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
mark’ennovy upgrade haar silicone hydrogel maandlens portfolio
/De contactlenswereld ontwikkelt zich in rap tempo waarbij vooral zachte contactlenzen zich steeds meer richten op de oculaire gezondheid en comfort. Als fabrikant wil mark’ennovy hier niet op achterblijven, maar zich juist richten op de behoeften van dragers en de ontwikkeling van lenzen in de markt. Daarom heeft mark’ennovy besloten om twee belangrijke verbeteringen aan […]
Onbezorgd genieten van de zomer
/ZEISS Zonneglascampagne Het zonnebrillenseizoen staat weer voor de deur. Ook dit jaar heeft ZEISS voor u weer een mooi aanbod voor zonneglazen. Vanaf heden staat de nieuwe zoncampagne voor u klaar in de ZEISS webshop. U kunt hier zelf uw campagne samenstellen en personaliseren zodat de campagne perfect aansluit bij uw doelgroep en wensen. Stimuleer […]
Rodenstock helpt haar klanten te shinen met Sunny Days zonneglazencampagne
/Sunny days are here again! Dagen worden langer, vogels laten zich weer horen en narcissen en krokussen kruipen weer uit de grond. Rodenstock kijkt uit naar net zulk mooi lenteweer als vorig jaar, waarin massaal van de zon genoten werd. Het zonnebrillenseizoen biedt veel potentie In het nieuws heeft u vast gelezen dat Nederlanders het […]
Een mooi nieuw interieur voor Eye Fashion by Rami
/In november 2020 nam Rami Al Soudi de winkel van Van der Wiel over in Leiden onder de nieuwe naam Eye Fashion by Rami. Er vond een grote verbouwing plaats en het eindresultaat is de moeite waard om te delen in onze nieuwsbrief. Zie hier de foto’s van voor en na de verbouwing.
Terugblik webinar: contactlenzen tijdens en na Covid-19 – CooperVision
/Op 9 maart organiseerden we in samenwerking met CooperVision het webinar Contactlenzen tijdens en na Covid-19. We lichten een paar onderwerpen uit in dit verslag. Tijdens het uitgebreide webinar vertelde gastspreker Rutger Druijve (Customer marketing manager bij CooperVision) over de impact van de maatregelen voor Covid-19 op de contactlenzenmarkt. Over het algemeen zijn contactlensdragers minder […]
Is de klim bij audiologie ingezet?
/De marktcijfers (Gain) laten zien dat dit jaar t/m februari er een daling is van 6.7 % t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. De zelfstandige winkels bij Optitrade zitten hier nog net iets onder met -8.0 % in aantallen, maar wel met een vrijemarktaandeel van 28,5% waar dit landelijk 19,6 % is. De cijfers over de […]
15 maart 2021 – OVN-congres The next level en introductie MiYosmart
/Op maandag 15 maart 2021 organiseert de OVN wederom een groot optometriecongres. Dit jaar geen volle Brabanthallen met ruim 1150 deelnemers, maar een prachtig divers online programma, waarmee OVN ‘the next level’ gaat. Het belooft een prikkelend en leerzaam congres te worden. Twee belangrijke pijlers binnen ons vakgebied ga je terugzien: de laatste wetenschappelijke kennis en de praktische toepassing […]
Podcast met Bianca Verburg van Beter Horen
/Op de website van Retailtrends is een interessante podcast geplaatst over Bianca Verburg. Ze is sinds 2018 general manager van Beter Horen. Daarvoor was ze onder andere 19 jaar werkzaam bij Nike Europe. Via The Body Shop en G-Star wordt Verburg in 2018 verantwoordelijk voor Beter Horen. Retailtrends interviewde haar en vroeg haar naar o.a. […]
Coronamaatregelen isoleren slechthorenden
/Uit een onderzoek van het UMC Amsterdam is gebleken dat ernstig slechthorenden door de huidige coronamaatregelen extra problemen ervaren. Ze geven aan dat ze mensen minder goed verstaan wanneer er een mondkapje wordt gedragen. Daarnaast verstaan ze hun gesprekspartner(s) met videobellen ook minder goed. Bron: Amsterdam UMC Lees hier het hele artikel.
Hoya Volumedeal 21/22 is een groot succes
/Optitrade en Hoya sloegen onlangs de handen ineen en ontwikkelden opnieuw een aantrekkelijke volumedeal voor Optitrade-klanten. De splinternieuwe deal werd eind 2020 gepresenteerd en is bijzonder enthousiast ontvangen! Ondanks de COVID-19-omstandigheden heeft een groot aantal opticiens op de deal ingetekend en dit resulteerde in een zeer hoge inschrijving van bijna 95% van het omzetpotentieel. Een […]