Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Fris en dynamisch ad lib geeft schwung aan jonge brillencollectie
/Ad Lib is gemaakt voor alle vrouwen en mannen die houden van het leven, jong van geest zijn en die graag monturen dragen met een sportief en dynamisch design. Het merk is een combinatie van Japanse hoogwaardige productietechnologie en Europese design trends. 2020 zou eigenlijk het jaar van grote sportevenementen moeten zijn. Door de coronapandemie […]
Kinderbrillenmerk Milo & Me van Optiplus promoot de 20-20-2 leefregel, in samenwerking met het Oogfonds
/Kinderbrillenmerk Milo & Me van Optiplus promoot de 20-20-2 leefregel, in samenwerking met het Oogfonds, om verdere myopie bij kinderen tegen te gaan en zo ernstige slechtziendheid te voorkomen. Help ook mee om verdere myopie bij uw jonge klanten tegen te gaan! Informeer ouders en kinderen met het marketingmateriaal van Optiplus en de gratis brochure […]
Cébé voegt nieuwe kleuren toe aan de beschermende én trendy LIGHT JUNIOR-collectie
/De ogen van baby’s en jonge kinderen hebben jaren nodig om zich te ontwikkelen en zijn extra gevoelig voor intens licht. De gevaarlijkste zonnestralen voor het netvlies zijn UV-straling en schadelijk blauw licht. Omdat jonge kinderen graag buiten zijn, lopen onbeschermde ogen het risico beschadigd te raken. De LIGHT JUNIOR-collectie van Cébé biedt niet alleen […]
mark’ennovy upgrade haar silicone hydrogel maandlens portfolio
/De contactlenswereld ontwikkelt zich in rap tempo waarbij vooral zachte contactlenzen zich steeds meer richten op de oculaire gezondheid en comfort. Als fabrikant wil mark’ennovy hier niet op achterblijven, maar zich juist richten op de behoeften van dragers en de ontwikkeling van lenzen in de markt. Daarom heeft mark’ennovy besloten om twee belangrijke verbeteringen aan […]
Onbezorgd genieten van de zomer
/ZEISS Zonneglascampagne Het zonnebrillenseizoen staat weer voor de deur. Ook dit jaar heeft ZEISS voor u weer een mooi aanbod voor zonneglazen. Vanaf heden staat de nieuwe zoncampagne voor u klaar in de ZEISS webshop. U kunt hier zelf uw campagne samenstellen en personaliseren zodat de campagne perfect aansluit bij uw doelgroep en wensen. Stimuleer […]
Rodenstock helpt haar klanten te shinen met Sunny Days zonneglazencampagne
/Sunny days are here again! Dagen worden langer, vogels laten zich weer horen en narcissen en krokussen kruipen weer uit de grond. Rodenstock kijkt uit naar net zulk mooi lenteweer als vorig jaar, waarin massaal van de zon genoten werd. Het zonnebrillenseizoen biedt veel potentie In het nieuws heeft u vast gelezen dat Nederlanders het […]
Een mooi nieuw interieur voor Eye Fashion by Rami
/In november 2020 nam Rami Al Soudi de winkel van Van der Wiel over in Leiden onder de nieuwe naam Eye Fashion by Rami. Er vond een grote verbouwing plaats en het eindresultaat is de moeite waard om te delen in onze nieuwsbrief. Zie hier de foto’s van voor en na de verbouwing.
Terugblik webinar: contactlenzen tijdens en na Covid-19 – CooperVision
/Op 9 maart organiseerden we in samenwerking met CooperVision het webinar Contactlenzen tijdens en na Covid-19. We lichten een paar onderwerpen uit in dit verslag. Tijdens het uitgebreide webinar vertelde gastspreker Rutger Druijve (Customer marketing manager bij CooperVision) over de impact van de maatregelen voor Covid-19 op de contactlenzenmarkt. Over het algemeen zijn contactlensdragers minder […]
Is de klim bij audiologie ingezet?
/De marktcijfers (Gain) laten zien dat dit jaar t/m februari er een daling is van 6.7 % t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. De zelfstandige winkels bij Optitrade zitten hier nog net iets onder met -8.0 % in aantallen, maar wel met een vrijemarktaandeel van 28,5% waar dit landelijk 19,6 % is. De cijfers over de […]
15 maart 2021 – OVN-congres The next level en introductie MiYosmart
/Op maandag 15 maart 2021 organiseert de OVN wederom een groot optometriecongres. Dit jaar geen volle Brabanthallen met ruim 1150 deelnemers, maar een prachtig divers online programma, waarmee OVN ‘the next level’ gaat. Het belooft een prikkelend en leerzaam congres te worden. Twee belangrijke pijlers binnen ons vakgebied ga je terugzien: de laatste wetenschappelijke kennis en de praktische toepassing […]