Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Comfoor volledig voorbereid op nieuwe MDR richtlijn
/Vanaf 26 mei 2021 moeten alle medische hulpmiddelen die in Europa op de markt worden gebracht voldoen aan de Europese Medical Devices Regulation, kortweg MDR genoemd. Voor producenten gaan strengere regels gelden wat de veiligheid en traceerbaarheid van medische hulpmiddelen ten goede komt. Deze nieuwe regels zijn vastgelegd in de Europese Verordening EU 2017/745 Medische […]
GAIN geeft voortaan benchmark hoortoestellen voor optimale en transparante marktontwikkeling
/Gehoor geven, dat is wat we beloven. Zo geeft GAIN nu ook gehoor aan de behoefte aan zichtbaarheid en transparantie wat er op economisch gebied in onze markt gebeurt. De Nederlandse audiologiemarkt maken we vanaf nu inzichtelijk door het maandelijks delen van branchegegevens op het gebied van hoortoestellen. Eerder maakten we al bekend dat in […]
Zo ziet Hans Anders de nieuwe opticien
/Retailtrends ging in gesprek met de HR director Esther Bodde van Hans Anders over de klantreis en formule van Hans Anders. Ze bespreken wat de klant van nu graag wil en hoe dat optiekzaken daar op inspelen. Lees hier het hele artikel. Bron: retailtrends.nl
World Hearing Day 3 maart 2021
/3 Maart is het de Internationale Dag van het Gehoor, op deze dag vraagt de World Health Organization (WHO) aandacht voor slechthorendheid en preventie van gehoorverlies. Dit jaar is het thema “Hearing care for all”. Doe mee aan deze bewustwording actie en vraag mensen of als ze twijfelen aan hun gehoor om een afspraak te […]
Silvia Boender – aanspreekpunt voor audiologie
/Vorige week is Silvia Boender gestart als product specialist audiologie. Na een inwerktraject zal Silvia vanaf heden klaar zijn voor alle vragen van onze audiologie klanten en leveranciers. Mocht u een afspraak willen maken dan is Silvia bereikbaar via het mailadres s.boender@optitrade.nl of telefonisch via 06-82 28 84 82.
Optiview gaat samenwerking aan met vloeistoffenleverancier Oté
/Al meer dan 40 jaar biedt het Nederlandse familiebedrijf Oté innovatieve producten op het gebied van contactlensverzorging. In Nederland is Oté marktleider in contactlensvloeistoffen bij de particuliere opticiens maar ook internationaal neemt Oté een sterke marktpositie in met de ontwikkeling, productie en verkoop van haar ruime assortiment contactlensvloeistoffen en oogzorgproducten. De hoogwaardige Nederlandse kwaliteitsproducten voldoen […]
Webinar voor zelfstandige opticiens, ondernemers en contactlensspecialisten 9 maart 2021
/Speciaal voor alle zelfstandige opticiens, ondernemers en contactlensspecialisten organiseert CooperVision in samenwerking met Optitrade het webinar Contactlenzen tijdens en na Covid-19. Het webinar wordt gehouden op 9 maart om 12.00 uur en opnieuw uitgezonden om 19.00 uur. Tijdens het webinar zijn er ook weer een aantal polls waarbij de deelnemers kunnen stemmen en uiteraard is […]
Nieuw telefoonnummer Optitrade Social Media
/Optitrade Social Media heeft een nieuw telefoonnummer en is sindskort bereikbaar via: 035-65 68 222. Ondertussen wordt er achter de schermen weer hard gewerkt aan nieuwe contentkalenders. Daarbij letten wij er op dat er een juiste afwisseling is tussen videoberichten, cinemagraphs, en berichten met een foto. Op die manier worden berichten vaker getoond op facebook. Meer […]
Teleurstellende januari maand voor de audiciens
/De eerste maand van 2021 is voor de audiciens qua omzet flink minder dan afgelopen jaar. De zelfstandige audiciens binnen Optitrade lieten like-for-like een daling zien van bijna – 27 % in aantallen. Daarbij moeten we ons wel realiseren dat januari 2020 een uitstekende maand was met extreem hoge aantallen. We zagen wel een hoog […]
Lastige start van 2021 in de optiekmarkt
/De eerste maand van 2021 liet in de optiekmarkt tegenvallende cijfers zien. De complete lockdown en het weer lijken ook hun invloed te hebben op de tot nu toe stabiele optiekmarkt. De productgroepen glas en contactlenzen (die een goede graadmeter zijn voor de winkelverkopen) laten beiden een daling zien t.o.v. 2020. Nu moeten we ons […]