Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Dreamlite summer school
/DreamLite Expert worden of uw kennis updaten? Breng uw contactlenzen kennis naar een hoger niveau met de Procornea Academy. Het Professional Services team heeft hard gewerkt aan twee DreamLite trainingen in webinar vorm. De webinars bieden alle gemakken van de bekende DreamLite seminars en meer: vanuit de praktijk of vanuit uw woonkamer; overal kunt u […]
Nieuw! ZEISS DuraVision Flash UV coatings
/Bent u opzoek naar kwalitatieve zonbescherming die de stijl van uw consument weerspiegelt? Met de nieuwe DuraVision Flash® UV spiegelcoatings van ZEISS biedt u een trendy assortiment zonneglazen, passend bij iedere stijl. Deze coating heeft een licht spiegelend effect en kan daarom ook wel een light-mirror genoemd worden. De coating is beschikbaar in vijf trendy […]
Nieuwe richtlijnen audiologie
/Het NAVB, CVZA, Hoorprofs en de Kwaliteitaudiciens hebben een update gepubliceerd over het coronaprotocol. In onder andere het persbericht van 11 juni staat dat er vanaf 15 juni een geactualiseerd Protocol is vastgesteld. Enkele uitgangspunten die hierin worden genoemd zijn dat hoorzorg waar mogelijk op afstand plaats zal vinden en dat alle medewerkers een dagelijkse […]
TOGS opengesteld voor audiologie
/Goed nieuws voor de audiciens want de TOGS (Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19) is inmiddels ook opengesteld voor audiciens. Dit is te lezen in een nieuwsupdate van de rijksoverheidsdienst van 12 juni 2020. Met deze regeling kunnen specifieke groepen ondernemers €4.000 netto aanvragen waarmee vaste lasten zoals de huur van een winkelpand kunnen worden betaald. […]
Radar checkt: Waarom worden brillenglazen van min 12 wel vergoed en plus 12 niet?
/In een uitzending van Radar wordt een vraag van de 9-jarige Romy onder de loep genomen. Zij draagt een bril met een sterkte van plus twaalf. Wanneer haar moeder op zoek gaat naar een nieuwe bril voor haar komen, horen ze dat de verzekeraar alleen een vergoeding geeft voor glazen met een sterkte van min […]
Nieuw: de Optiek Monitor!
/Start: augustus 2020 Dé manier om (nog) succesvoller te worden, is leren van elkaar. Het vergaren en delen van kennis over wat er in de markt en bij collega’s gaande is, geeft inzicht. En op basis van dat inzicht kunt u de beste strategie voor uw winkel bepalen. Afgelopen jaar heeft Optitrade een pilot gedraaid […]
Audiologie: licht aan de horizon?
/Na het diepterecord van april, met landelijk meer gecrediteerde dan verkochte hoortoestellen, vond in mei een omslag plaats. Iedere week liet een wat beter resultaat zien dan de week ervoor. Beter ja, maar goed is anders. Het is voor audiciens lastig om de 1,5 meter afstand te bewaken en bovendien is de belangrijkste doelgroep tegelijkertijd […]
Webinar: consumentengedrag en COVID-19
/Optitrade organiseert in samenwerking met onderzoeksbureau Q&A en Centrop een Webinar op 29 juni. Q&A heeft de afgelopen tijd onderzoeken gedaan naar de invloed van de COVID-19 virus maatregelen op het consumentengedrag. Met de resultaten van deze onderzoeken willen wij retailers inspiratie geven om de komende tijd verstandige beslissingen te maken. Een quote die wij […]
Open Marketing Platform: vakantiemailing
/Via het Open Marketing Platform zijn er weer nieuwe campagnes beschikbaar gesteld. Bijvoorbeeld de supernederlandse vakantiemailing bestaande uit een direct mailing, e-mail, online banners en POS-materiaal met als thema “kijkend naar Holland zie ik..” Het doel van deze mailing is traffic te genereren om voorbereid op vakantie te kunnen. Bekijk hier de campagne Daarnaast is de […]
Optiekmarkt toont eerste tekenen van herstel
/Na een dramatisch slechte maand april (glas min 64% en contactlenzen min 27%), laat mei een voorzichtig herstel zien. De glasomzet daalt ‘like for like’ met 28% in geld en 30% in volume, maar dit is ten opzichte van april toch een verbetering. Contactlenzen dalen juist sterker (min 34%), maar dit moet worden afgezet tegen […]