Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Radar checkt: Waarom worden brillenglazen van min 12 wel vergoed en plus 12 niet?
/In een uitzending van Radar wordt een vraag van de 9-jarige Romy onder de loep genomen. Zij draagt een bril met een sterkte van plus twaalf. Wanneer haar moeder op zoek gaat naar een nieuwe bril voor haar komen, horen ze dat de verzekeraar alleen een vergoeding geeft voor glazen met een sterkte van min […]
Nieuw: de Optiek Monitor!
/Start: augustus 2020 Dé manier om (nog) succesvoller te worden, is leren van elkaar. Het vergaren en delen van kennis over wat er in de markt en bij collega’s gaande is, geeft inzicht. En op basis van dat inzicht kunt u de beste strategie voor uw winkel bepalen. Afgelopen jaar heeft Optitrade een pilot gedraaid […]
Audiologie: licht aan de horizon?
/Na het diepterecord van april, met landelijk meer gecrediteerde dan verkochte hoortoestellen, vond in mei een omslag plaats. Iedere week liet een wat beter resultaat zien dan de week ervoor. Beter ja, maar goed is anders. Het is voor audiciens lastig om de 1,5 meter afstand te bewaken en bovendien is de belangrijkste doelgroep tegelijkertijd […]
Webinar: consumentengedrag en COVID-19
/Optitrade organiseert in samenwerking met onderzoeksbureau Q&A en Centrop een Webinar op 29 juni. Q&A heeft de afgelopen tijd onderzoeken gedaan naar de invloed van de COVID-19 virus maatregelen op het consumentengedrag. Met de resultaten van deze onderzoeken willen wij retailers inspiratie geven om de komende tijd verstandige beslissingen te maken. Een quote die wij […]
Open Marketing Platform: vakantiemailing
/Via het Open Marketing Platform zijn er weer nieuwe campagnes beschikbaar gesteld. Bijvoorbeeld de supernederlandse vakantiemailing bestaande uit een direct mailing, e-mail, online banners en POS-materiaal met als thema “kijkend naar Holland zie ik..” Het doel van deze mailing is traffic te genereren om voorbereid op vakantie te kunnen. Bekijk hier de campagne Daarnaast is de […]
Optiekmarkt toont eerste tekenen van herstel
/Na een dramatisch slechte maand april (glas min 64% en contactlenzen min 27%), laat mei een voorzichtig herstel zien. De glasomzet daalt ‘like for like’ met 28% in geld en 30% in volume, maar dit is ten opzichte van april toch een verbetering. Contactlenzen dalen juist sterker (min 34%), maar dit moet worden afgezet tegen […]
Optiview Neso daglenzen, binnenkort ook verkrijgbaar in torisch!
/Optiview Neso daglenzen zijn vanaf nu ook verkrijgbaar in een torische variant. Hiermee is deze lens voor nog meer mensen een oplossing. Deze unieke lens is verkrijgbaar in de cilinders -0,75D, -1,25D en -1,75D, vooralsnog in de assen 15, 90, 165 en 180 graden. Naast een uitstekende en comfortabele lens biedt u de consument met […]
XO Optics geopend in Amsterdam
/Op de Zuidas in Amsterdam (Gustav Mahlerlaan 397) hebben 2 jonge zelfstandige ondernemers deze week een nieuwe winkel geopend die zich speciaal zal richten op de consumenten van de Zuidas en hun specifieke behoeften. Net geopend en ze kunnen nu al rekenen (ondanks Covid-19) op voldoende belangstelling van de consumenten. Een mooie winkel en dito […]
Communiceren tijdens de coronacrisis
/We begrijpen bij Optitrade maar al te goed dat u het misschien lastig vindt om nu te investeren in marketing. Of niet goed weet hoe u naar uw klanten moet communiceren. Het zijn immers onzekere en bijzondere tijden. Is het zinvol om te investeren in marketing in tijden van crisis? Ja! Juist nu is het […]
HOORvragenlijst als invulbare pdf
/Verschillende malen is de stichting gevraagd de HOORvragenlijst als invulbare pdf ter beschikking te stellen. Het voordeel daarvan is dat er geen grote hoeveelheden papier meer nodig zijn. De gedachte is daarbij vaak dat de audicien de vragenlijsten opstuurt (via mail) aan de cliënt, en dat deze die thuis invult. Daarna stuurt de cliënt ze […]