Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur uw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Ontwikkelingen markt
/We zien in de hele markt dat winkels en ketens maatregels nemen i.v.m. het COVID-19 virus. Zo sluit GrandVision vanaf zaterdagmiddag haar deuren en hebben zelfstandigen en ketens aangepaste openingstijden gecommuniceerd. Volgens meerdere nieuwsbronnen is het een kwestie van tijd voordat ook in Nederland de winkels zullen moeten sluiten. Dit is nu nog niet het […]
Optitrade Social Media campagnes – COVID-19 virus
/Optitrade Social Media informeert al haar deelnemers over een speciale Facebook/ Instagram campagne waarmee u uw klanten en omgeving kunt informeren over uw doorlopende activiteiten en de genomen maatregelen. Juist in deze tijd is social media een sterk middel om mee te communiceren. Hiermee bereikt u uw klanten nog meer nu veel mensen thuisblijven en […]
Gratis COVID-19 campagne voor audiciens
/Optitrade Retailgroep heeft speciaal voor audiciens een COVID-19 campagne ontworpen. Met deze gratis campagne kunt u klanten laten zien dat u werkt volgens de richtlijnen van het RIVM. In deze map kunt nu de volgende bestanden vinden: Facebook omslagfoto Instagram- en Facebookberichten Websitebanners Poster A4 formaat (deze kunt u zelf printen). Download hier het materiaal.
Covid-19 virus. Dit kunt u wel doen voor uw klanten
/Optiek Een van de services die u kunt blijven aanbieden is het online bestellen van contactlenzen en vloeistoffen. Hiervoor hoeven klanten immers niet naar de winkel te komen. Deze kunt u op aanvraag van uw klanten thuisbezorgen. Dit kunt u zelf doen of via Optitrade Logistiek Centrum regelen (OLC). Op die manier kan de omzet […]
Ondersteuning en betaaladviezen
/Om de druk op de financiële situatie van haar klanten te verlichten, heeft Optitrade besloten de bonusberekening van het eerste kwartaal reeds begin april te gaan draaien, zodat u uw bonus 2-3 weken eerder ontvangt dan gebruikelijk. Daarnaast heeft Optitrade met een aantal leveranciers een speciale regeling getroffen waarover wij de klanten individueel zullen informeren. […]
Praktische adviezen voor de optiekondernemer van NUVO en ANVC
/Het voltallige bestuur van de NUVO heeft maandagmiddag overlegd over de situatie rondom het coronavirus. Optiekondernemers hebben veel vragen over de maatregelen die ze moeten nemen. Naar aanleiding van het overleg heeft het bestuur in samenspraak met de ANVC een protocol opgesteld. Dit protocol volgt de richtlijnen van het RIVM en biedt praktische adviezen over […]
Ondersteuning en betaaladviezen
/Samen met een aantal grote leveranciers en Centrop zoekt Optitrade een manier om de komende weken de druk op de financiële situatie van onze ondernemers te verminderen. Momenteel zoeken we intern naar middelen en wegen hoe we dat het beste kunnen vormgeven en hoe de afwikkeling nadien moet plaatsvinden. We verwachten aan het einde van […]
Kantoor Optitrade
/Ook Optitrade heeft op advies van de regering haar kantoor gesloten, zodat fysiek contact tot een minimum beperkt blijft. Uiteraard gaat onze service ongewijzigd door en zijn wij telefonisch en via e-mail gewoon bereikbaar, zodat wij uw vragen kunnen beantwoorden en waar mogelijk ondersteuning bieden. Afspraken met onze Account Managers die op een datum vóór […]
Vergadering certificaathouders uitgesteld
/De vergadering van certificaathouders die gepland stond op 30 maart 2020 gaat niet door. Een nieuwe datum wordt later vastgesteld en aan de betrokkenen doorgegeven.
Interview retailtrends: Waarom Nederland klaar is voor Mister Spex.
/Retailtrends publiceerde deze week een interview met Mister Spex. Ze blikken daarin terug op de start van de online verkoper en kijken vooruit. Er wordt uitgelegd waarom Nederland klaar zou zijn voor Mister Spex. Ze willen zich meer in de kijker spelen en laten zien dat een bril online kopen prima kan. Hoewel de verkoper […]