Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur uw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Speciale aandacht voor hoortoestellen in Dokters van Morgen
/Dokters van Morgen is het zorgprogramma van AVROTROS over medische innovaties en ontwikkelingen. Ruim één miljoen mensen kijken ernaar. In dit seizoen bespreekt Antoinette Hertsenberg op 6 dinsdagen rond de klok van 21:25 tal van spraakmakende innovaties in de zorg. Elke uitzending van Dokters van Morgen kent een ander thema. In de uitzending van 29 […]
Het Open Marketing Platform
/Tijdens Optitrade Day heeft u het al gehoord: de lancering van het Open Marketing Platform. In het licht van alle ontwikkelingen in de markt, speelt goede marketing in uw bedrijfsvoering een steeds belangrijkere rol. Optitrade lanceert daarom, in samenwerking met diverse marketing partijen, het Open Marketing Platform. Als antwoord op de mediadruk van de ketens […]
marktontwikkeling Q3
/Audiologie Afgaande op de nieuwe marktcijfers kan september bestempeld worden als een slechte maand. Ten op zichtte van 2018 zien we in de gehele markt een daling van 20% in aantallen. Bij de zelfstandigen zien we een stijging van 15% in aantallen. Naar verwachting wordt dit in oktober rechtgetrokken. Dit heeft ook impact op de […]
Zowel Pearle als Specsavers lanceren in oktober nieuwe mediacampagnes
/Zowel Pearle als Specsavers lanceren in oktober nieuwe media-campagnes
/Managementwisseling bij Veenhuis Medical Audio B.V.
/Per 1 november a.s. legt Marco Veenhuis zijn taken neer als General Manager van Veenhuis Medical Audio. Zijn taken worden overgenomen door Richard Zoetemelk, die sinds de fusie van Widex en Sivantos eerder dit jaar de General Manager geworden is voor de gehele WS Audiology (WSA) organisatie in de Benelux. “Twee kapiteins op het schip […]
Met trots presenteren wij een nieuwe toevoeging aan het Optiview assortiment: Mercurius!
/Met Optiview Mercurius geven wij gehoor aan deze behoefte. De Optiview Mercurius hydrogel maandlens is van de zeer betrouwbare leverancier Mark’ennovy en verkrijgbaar in sferisch, torisch en multifocaal. Sferisch: sterktebereik is +8.00 t/m -10.00. Van +6.00 t/m -6.00 in stappen van 0.25D en boven +6.00 en onder -6.00 in stappen van 0.50D. Torisch: sterktebereik is +6.00 […]
Oorzorg.nl: hét platform dat audiologieklanten werft
/Veel consumenten met een gehoorverlies, oriënteren zich online. Ze houden hun stappen richting een hoorhulpmiddel liever zo lang mogelijk voor zichzelf en gaan vaak pas een fysieke winkel binnen wanneer het niet meer anders kan. Het duurt gemiddeld zelfs 7 jaar voordat iemand met gehoorverlies een audicien of KNO-arts bezoekt. Hoe zorgt u er nu […]
De geluidsbarrière waar veel mensen last van krijgen
/Er zijn naar schatting 1,6 miljoen slechthorenden in Nederland. Lang niet iedereen doet er iets aan. „De schaamte voor een hoortoestel is hardnekkiger dan bij een bril.” ‘Een gesprek zoals we dat nu hebben, had een halfjaar geleden niet gekund”, zegt Joost Overmars (62) op een Utrechts terras. Aan zijn linkerzijde raast verkeer door de […]
Brillenbedrijf Eyelove wil Franse markt opschudden
/Brillenbedrijf Eyelove opent vandaag zijn eerste verkooppunt in Frankrijk, in een winkel van een opticien in Parijs. De prijsvechter, die zich negen jaar geleden op de Nederlandse brillenmarkt stortte, wil de komende tijd tientallen shop-in-shops in opticiens, apothekers en andere winkels in Frankrijk openen. Budgetketen Eyelove – met René Froger als uithangbord – ziet zijn kans schoon nu […]