Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Samenwerken met Easee
/De eerste gecertificeerde online oogmeting; een wereldprimeur In overleg met een aantal Optitrade-opticiens hebben wij besloten onze optiekklanten de mogelijkheid te bieden een samenwerking aan te gaan met Easee, ’s werelds eerste online oogmeting. Deze kwalitatief hoogwaardige meting wordt aangeboden met iets extra’s: de mogelijkheid de oogmeting bij een kwaliteitsopticien ‘in te wisselen’ bij aanschaf […]
Meerderheid Nederlanders is voor verplichte gehoorcontrole voor 50-plussers
/Gehoorproblemen vergroten mogelijk kans op dementie Zo’n zestig procent van de Nederlanders vindt dat 50-plussers verplicht zouden moeten worden om jaarlijks hun gehoor te laten controleren. Dit blijkt uit onderzoek van GAIN, de branchevereniging voor producenten van hoorhulpmiddelen. Het tijdig controleren van gehoorproblemen is belangrijk, omdat gehoorproblemen mogelijk de kans op dementie vergroten. Een meerderheid (54 […]
Nieuws van de ketens
/Gratis oogtest voor kinderen op Pearle.nl Pearle heeft een online oogtest voor kinderen ontwikkeld. De test is voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar en is gratis. Ouders kunnen de test met hun kind doen op de website van Pearle Opticiens. Blijkt hieruit dat het gezichtsvermogen niet optimaal is, dan kun je ervoor kiezen […]
Audiologiemarkt krijgt nieuwe boost
/De consument heeft andere ideeën over adequate hoorzorg dan de verzekeraars en de politiek. Deze conclusie kunnen we trekken op basis van de groei in het vrije marktsegment. Landelijk steeg dit segment 18,6% en bij de zelfstandige audiciens van Optitrade zelfs zo’n 35%! In 2018 was dit 14% (landelijk) tegenover 27% (Optitrade-audiciens). Een duidelijk signaal […]
Juli 2019: stijgende inkoop optiek
/Wat betreft de inkoopcijfers is 2019 tot nu toe een goed jaar. Maar: er waren ook wisselvallige en wat minder gunstige maanden. Juli liet een prima resultaat zien -ondanks de vakanties en het warme weer. De glasinkoop steeg deze maand met 12,4% in geld en 4,6% in volume. Trekken we dit door naar het gehele […]
Optitrade Day: dé dag voor de zelfstandige opticiens en audiciens
/Dé dag voor de zelfstandige opticiens en audiciens in Nederland is de derde maandag van september. Traditioneel de dag waarop wij allemaal bij elkaar komen. Kortom: Optitrade Day! Voor Optitrade Day 2019 -op 16 september a.s.- heeft u al meerdere keren informatie ontvangen en zoals u ongetwijfeld heeft gezien hebben we een programma samengesteld dat […]
Nina & Max: Online banners
/Van cadeaus tot kunst: Karen Kuhbauch weet hoe je het verkoopt
/Wie denkt aan retail, denkt niet onmiddellijk aan musea. Toch zijn steeds meer museumwinkels tegenwoordig volwaardige conceptstores en telt ons land inmiddels een aantal musea waar veel mensen speciaal voor de winkel heengaan. Met een Museumkaart kun je zo even binnenwippen om te shoppen. Dat geldt ook voor het Singer Museum in Laren. Hier wordt […]
Nieuw schooljaar, nieuwe bril. Bestel de Back to School campagne!
/De vakantie is al bijna weer voorbij! Bestel daarom nu de Back to School of Kinderbrillen campagne van Optitrade Reclame Marketing (ORM). Kies hieronder een opmaak en bestel voor maar €175,- een POS Pakket, bestaande uit: 1 standaard advertentie, 2 stoepbordposters, 2 raamstickers, 2 showcards, facebook banner en instagram banner. DM of Huis-Aan-Huis mailing Ondersteun […]
Wereldwijd verplichte UV-beschermingsnorm in zonneglazen
/Het zonnebrillenseizoen is inmiddels in volle gang. De hoge temperaturen en de zonnige dagen, brengen het zomerse gevoel sterk in ons naar boven. Het ideale seizoen om zowel in de zon als in de schaduw te genieten van een prachtige dag. Zonneglazen bieden hierbij de benodigde bescherming tegen de zon en de bijbehorende UV-stralen. Iedereen […]