Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur uw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Optiekinkoop stijgt licht
/De zelfstandige opticiens van Optitrade boekten in de eerste 6 maanden van 2019 een positief omzetresultaat ten opzichte van deze periode in 2018. De totale inkoopomzet steeg like for like (zelfde klanten in 2019 als in 2018) met 3,4%. De glasomzet groeide met 2,4%, maar het aantal ingekochte glazen daalde met 6.500 stuks. De contactlensomzet […]
Halfjaarlijkse terugblik: Klaar voor de toekomst
/Terugkijkend op de eerste helft van 2019 kunnen we concluderen dat het voor de branche een dynamisch half jaar was. Zeg maar gerust hectisch. De veranderingen in de optiek- en audiologiemarkt zetten in rap tempo door en iedereen moet er stevig de pas erin houden om in de race te blijven. Binnen audiologie zien we […]
Charmant Titanium Perfection
/CHARMANT Titanium Perfection is gecreëerd voor zelfverzekerde mannen en vrouwen die geen concessies doen op het gebied van comfort, kwaliteit en stijl van brillen. Fijne lijnen en flexibele veren bepalen deze sierlijke looks, terwijl superieure titanium materialen en een intelligent ontwerp ervoor zorgen dat elk model licht draagt en perfect past. Bij deze hypermoderne nieuwe […]
Professioneel golfer Max Albertus kiest voor RĒVO
/Met de komst van de RĒVO golf lens heeft Menrad Nederlands golf professioneel Max Albertus kunnen contracteren voor RĒVO. De golflens van RĒVO heeft de unieke eigenschap het contrast en scherpte van de golfbaan te optimaliseren. Elke oneffenheid of glooiing wordt met de lens zichtbaar. Daarom heeft Max gekozen voor RĒVO. Max Albertus Professioneel Golfer, […]
Battery Benelux: Detax afdrukmateriaal nieuw in assortiment
/Naast het afdrukmateriaal van Egger heeft Battery Benelux nu ook het merk Detax aan ons assortiment toegevoegd. De cartridges van dit inmiddels veelgebruikte merk in de hoormarkt kunnen probleemloos worden gebruikt met uw bestaande afdrukpistool (zie de icoontjes voor een ronde of hoekige aansluiting). Addition Supra Het afdrukmateriaal Addition Supra is licht drukopbouwend, heeft een […]
Optitrade Day 2019: Eric Altmann (ABN AMRO) over private equity
/Al geruime tijd werken Optitrade en ABN AMRO samen, bijvoorbeeld waar het gaat om opvolging en financiering van winkels van onze klanten. We zijn blij dat we onze nieuwste spreker voor Optitrade Day 2019 mogen aankondigen: Eric Altmann, Managing Director, Corporate Finance, bij ABN AMRO. Eric zal ons informeren over de strategieën en denkwijze van […]
Optitrade Social Media: al 180 collega’s gingen u voor
/Afgelopen maart zijn we gestart met onze nieuwe service Optitrade Social Media. Optitrade ontzorgt haar klanten op zoveel mogelijk vlakken en dus ook waar het gaat om de inzet van social media. Maar liefst 180 opticiens en audiciens hebben zich aangemeld voor deze service. Wat maakt onze social mediaservice zo bijzonder? Wij stellen iedere maand […]
Optimaal zicht op inkoopprijzen contactlenzen
/In samenwerking met een zelfstandige opticien en het OLC heeft Optitrade een handig overzicht gemaakt waarin elke opticien in één oogopslag inzicht krijgt in de inkoopprijzen en marges van zijn/haar contactlenzen. De specifieke situaties en afspraken van iedere opticien zijn eenvoudig in te voeren, zodat een optimaal, individueel passend overzicht ontstaat. Hebt u interesse in […]
Ook Euretco koppelt data leveranciers aan retailers
/Euretco Fashion gaat samenwerken met GS1 Nederland. Hierdoor kunnen retailers die bij Euretco zijn aangesloten, productinformatie van leveranciers uit de GS1 database ontvangen. Deze kunnen ze gebruiken voor hun omnichannelactiviteiten. Doel van Euretco Fashion is haar (met GS1 aangesloten) retailers te ontlasten door de distributie van productinformatie centraal te faciliteren. Bovendien moet het kosten besparen […]
Retailnieuws
/Is een dure zonnebril beter dan een goedkope zonnebril? Maandag 1 juli 2019 heeft Ton Juffermans tijdens het Omroep Max programma Max vakantieman uitgelegd waar je als consument op moet letten bij de aanschaf van een goede zonnebril. Het fragment over de goedkope zonnebrillen (vanaf min. 40:00) bekijk je hier. Bron: nuvo.nl Hoe Hans Anders […]