Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Gaat u met uw eigen magazine de oogmeetweken professioneel promoten?
/Communiceer tijdens de oogmeetweken met uw eigen custom-made huis-aan-huis magazine. U bepaalt grotendeels zelf hoe úw ideale magazine er uit moet gaan zien door o.a. te kiezen uit de onderwerpen, foto’s en het aantal pagina’s. Kosten: 10.000 4-pagina magazines € 1.650,- 10.000 8-pagina magazines € 2.475,- Bekijk hier de hele voorbeeldfolder.
Optitrade Social Media leidt tot meer volgers
/Afgelopen maart zijn we gestart met onze service Optitrade Social Media. Optitrade ontzorgt haar klanten op zoveel mogelijk vlakken en dus ook waar het gaat om de inzet van social media. Tot nu toe doen 180 winkels mee: 153 opticiens en 27 audiciens. De Facebookberichten die wij voor hen hebben verzorgd, zijn de afgelopen 28 dagen door […]
Optitrade ontzorgt ook bij overname en opvolging
/Optitrade Financiering & Opvolging is een compleet pakket, opgebouwd uit een aantal onderdelen. Het traject start met ondersteuning van de opticien/audicien in de vorm van coaching, zodat in samenspraak een goede basis kan worden gelegd voor de uitwerking van de plannen. Vervolgens biedt het programma de expertise en financiële middelen om een nieuwe winkel te openen, een […]
Optitrade Reclame en Marketing (ORM)
/Via ORM kunt u uw doelgroep een aantal keren per jaar bereiken en uw winkel in de schijnwerpers zetten; ook met een kleiner budget! Het afgelopen halfjaar heeft ORM een groot aantal kant-en-klare campagnes voor zelfstandige opticiens ontwikkeld: SALE (in januari) Wintersport (in februari) Lenzen (in maart) Computerbril (in april) Zonnebrillen & Daglenzen (in mei) […]
AVG-overzicht
/Optitrade kan al haar deelnemende opticiens en audiciens absolute informatieveiligheid garanderen. Een officiële derde partij heeft in december 2018 vastgesteld dat Optitrade conform de NEN 7510 werkt, de norm voor informatiebeveiliging in de Nederlandse zorgsector. Via de nieuwsbrief houden wij onze klanten op de hoogte van de AVG-wetgeving. Daarnaast bieden we ondersteuning bij de samenstelling […]
Audiologie: aandeel vrije markt groeit hard
/Aan het einde van het eerste kwartaal van dit jaar liet de omzet in de audiologiemarkt een groei zien van 8,4%. Nu we een kwartaal verder zijn, bedraagt dit nog 3,5%. De zelfstandige audiciens van Optitrade noteren over het eerste halfjaar een omzetstijging van ruim 7%. Dat de omzet in het tweede kwartaal minder hard […]
Optiekinkoop stijgt licht
/De zelfstandige opticiens van Optitrade boekten in de eerste 6 maanden van 2019 een positief omzetresultaat ten opzichte van deze periode in 2018. De totale inkoopomzet steeg like for like (zelfde klanten in 2019 als in 2018) met 3,4%. De glasomzet groeide met 2,4%, maar het aantal ingekochte glazen daalde met 6.500 stuks. De contactlensomzet […]
Halfjaarlijkse terugblik: Klaar voor de toekomst
/Terugkijkend op de eerste helft van 2019 kunnen we concluderen dat het voor de branche een dynamisch half jaar was. Zeg maar gerust hectisch. De veranderingen in de optiek- en audiologiemarkt zetten in rap tempo door en iedereen moet er stevig de pas erin houden om in de race te blijven. Binnen audiologie zien we […]
Charmant Titanium Perfection
/CHARMANT Titanium Perfection is gecreëerd voor zelfverzekerde mannen en vrouwen die geen concessies doen op het gebied van comfort, kwaliteit en stijl van brillen. Fijne lijnen en flexibele veren bepalen deze sierlijke looks, terwijl superieure titanium materialen en een intelligent ontwerp ervoor zorgen dat elk model licht draagt en perfect past. Bij deze hypermoderne nieuwe […]
Professioneel golfer Max Albertus kiest voor RĒVO
/Met de komst van de RĒVO golf lens heeft Menrad Nederlands golf professioneel Max Albertus kunnen contracteren voor RĒVO. De golflens van RĒVO heeft de unieke eigenschap het contrast en scherpte van de golfbaan te optimaliseren. Elke oneffenheid of glooiing wordt met de lens zichtbaar. Daarom heeft Max gekozen voor RĒVO. Max Albertus Professioneel Golfer, […]