Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Optimaal zicht op inkoopprijzen contactlenzen
/In samenwerking met een zelfstandige opticien en het OLC heeft Optitrade een handig overzicht gemaakt waarin elke opticien in één oogopslag inzicht krijgt in de inkoopprijzen en marges van zijn/haar contactlenzen. De specifieke situaties en afspraken van iedere opticien zijn eenvoudig in te voeren, zodat een optimaal, individueel passend overzicht ontstaat. Hebt u interesse in […]
Ook Euretco koppelt data leveranciers aan retailers
/Euretco Fashion gaat samenwerken met GS1 Nederland. Hierdoor kunnen retailers die bij Euretco zijn aangesloten, productinformatie van leveranciers uit de GS1 database ontvangen. Deze kunnen ze gebruiken voor hun omnichannelactiviteiten. Doel van Euretco Fashion is haar (met GS1 aangesloten) retailers te ontlasten door de distributie van productinformatie centraal te faciliteren. Bovendien moet het kosten besparen […]
Retailnieuws
/Is een dure zonnebril beter dan een goedkope zonnebril? Maandag 1 juli 2019 heeft Ton Juffermans tijdens het Omroep Max programma Max vakantieman uitgelegd waar je als consument op moet letten bij de aanschaf van een goede zonnebril. Het fragment over de goedkope zonnebrillen (vanaf min. 40:00) bekijk je hier. Bron: nuvo.nl Hoe Hans Anders […]
EyeDay is er om de zelfstandige opticien een stevige daglenzen propositie te bieden!
/Pak de kans die daglenzen u bieden Na leesbrillen, zonnebrillen en enkelvoudige brillen wil EyeDay deze boot niet missen. U toch ook niet? Help uw klant om op de meeste veilige en hygiënische manier contactlenzen te dragen. EyeDay biedt u als zelfstandige opticien een stevige daglenzenpropositie, zowel online als offline. Zo kunt u een interessante […]
‘Nederlanders bovengemiddeld bewust van Europese privacyrechten’
/Nederlanders zijn zich bovengemiddeld bewust van privacyrechten die sinds mei 2018 voor alle inwoners van de Europese Unie gelden, blijkt donderdag uit een enquête onder ruim 27.500 Europeanen (pdf). Het onderzoek is op verzoek van de Europese Commissie uitgevoerd door onderzoeksbureau Kantar. In mei 2018 is de Europese privacywet, in Nederland bekend onder de naam […]
Ontvang gratis promotiemateriaal van Optiview Atlas Premium
/Wilt u daglenzen deze zomer extra onder de aandacht brengen bij uw klanten? Optitrade en Alcon hebben een aantrekkelijk promotiepakket speciaal voor u samengesteld. Het pakket bestaat uit: 1x Facebookbanner 1x Instagram advertentie 1x Showkaart 1x Raamsticker 1x Stoepbordposter (A1 of B1) 1x Advertentie U kunt kiezen uit twee campagnes. Nadat u uw keuze heeft […]
Vernieuwde winkels: Scherpenzeel en Schagen
/Vorige week was de heropening van Kaasschieter Brillen en Hoortoestellen in Scherpenzeel. In amper drie weken is de winkel volledig verbouwd en gerestyled. Een metamorfose waar Maasco van de Braak en zijn team trots op mogen zijn. De nieuwe winkel heeft een andere kleurstelling en oogt veel opener. Voor zowel de klanten als het team […]
Nederlanders hebben weinig vertrouwen in naleving AVG
/Nederlanders maken zich meer zorgen over hun persoonlijke veiligheid dan vorig jaar. Nederlandse consumenten zijn meer bezorgd over ongeautoriseerde toegang tot of misbruik van hun persoonlijke informatie. Meer dan de helft (54 procent) vindt bovendien dat Nederlandse bedrijven onvoldoende maatregelen hebben genomen om hun data te beschermen, zelfs nadat de AVG vorig jaar van kracht […]
De GFK cijfers van 2018
/Na een correctie van de cijfers vanuit GfK hebben we de definitieve optiekcijfers van 2018. Deze komen nu beter overeen met die van Optitrade. Goed nieuws! De markt (value) groeide in 2018 met 3,6%. Dat is vooral te danken aan de verkopen in de eerste helft van het jaar. De zelfstandigen plusten 4,7%, de ketens […]
Vijf observaties van Ronald van Zetten op de huidige retailwereld
/Twee jaar geleden was Ronald van Zetten één van de sprekers op Optitrade & Trends. Deze week presenteerde de voormalig ceo van de HEMA vijf observaties op de huidige retailwereld met Retailnews.nl. De grens tussen digitaal en fysiek wordt steeds vager in de retailwereld. Hoewel eerder de focus sterk op online lag, wordt nu steeds […]