Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Nederlanders hebben weinig vertrouwen in naleving AVG
/Nederlanders maken zich meer zorgen over hun persoonlijke veiligheid dan vorig jaar. Nederlandse consumenten zijn meer bezorgd over ongeautoriseerde toegang tot of misbruik van hun persoonlijke informatie. Meer dan de helft (54 procent) vindt bovendien dat Nederlandse bedrijven onvoldoende maatregelen hebben genomen om hun data te beschermen, zelfs nadat de AVG vorig jaar van kracht […]
De GFK cijfers van 2018
/Na een correctie van de cijfers vanuit GfK hebben we de definitieve optiekcijfers van 2018. Deze komen nu beter overeen met die van Optitrade. Goed nieuws! De markt (value) groeide in 2018 met 3,6%. Dat is vooral te danken aan de verkopen in de eerste helft van het jaar. De zelfstandigen plusten 4,7%, de ketens […]
Vijf observaties van Ronald van Zetten op de huidige retailwereld
/Twee jaar geleden was Ronald van Zetten één van de sprekers op Optitrade & Trends. Deze week presenteerde de voormalig ceo van de HEMA vijf observaties op de huidige retailwereld met Retailnews.nl. De grens tussen digitaal en fysiek wordt steeds vager in de retailwereld. Hoewel eerder de focus sterk op online lag, wordt nu steeds […]
Declaraties Zorg en Zekerheid
/Afgelopen periode zijn er problemen geweest bij de uitkeringen van declaraties bij Zorg en Zekerheid. Deze zorgverzekeraar heeft vanaf april een achterstand opgelopen bij het verwerken van de declaraties en kon moeilijk aangeven wanneer deze verholpen zouden zijn. De vertraging was landelijk en niet alleen bij Optitrade Zorgdeclaraties (voorheen Icodis+). We hebben vanuit Optitrade regelmatig […]
Optitrade betaalservices 2.0 evalueert en ontwikkelt verder
/Een van de pijlers van Optitrade is het bieden van optimale services en informatie aan haar optiek- en audiologieklanten. Om dit accuraat te kunnen doen, inventariseert Optitrade voortdurend waar de behoeften liggen en welke partijen daarin een ondersteunende rol kunnen spelen. Momenteel werkt Optitrade aan de ontwikkeling van een systeem waarmee pakbonnen gecontroleerd kunnen worden […]
Max Albertus kiest voor RĒVO
/Met de komst van de RĒVO golf lens heeft Menrad golf professioneel Max Albertus kunnen contracteren voor RĒVO. De golflens van RĒVO heeft de unieke eigenschap het contrast en scherpte van de golfbaan te optimaliseren. Elke oneffenheid of glooiing wordt met de lens zichtbaar. Daarom heeft Max gekozen voor RĒVO. Max Albertus Professioneel Golfer, 25 […]
Erasmus MC en Opthecs BV zijn een exclusieve licentieovereenkomst aangegaan over de 3D-eye trackinglens
/Op 1 mei 2019 zijn het Erasmus MC en Opthecs BV een exclusieve licentieovereenkomst aangegaan over de 3D-eye trackinglens, ontwikkeld door onderzoekers van het Erasmus MC. Onderzoekers van Erasmus Medisch Centrum Rotterdam hebben in samenwerking met Ophtecs Europe BV een speciale lens ontwikkeld die hoogwaardige tracking van horizontale, verticale en torsie-oogbewegingen mogelijk maakt. De lens […]
Al 1 miljoen kinderen geholpen door MODO!
/Het BUY A FRAME – HELP A CHILD SEE-programma van MODO heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: 1 miljoen kinderen zijn al geholpen. Met het programma worden er in achtergestelde gebieden in India onder andere gratis oogonderzoeken, gratis opleidingstrajecten en wanneer nodig gratis brillen of behandelingen aangeboden aan kinderen in nood. Om te vieren dat MODO […]
Bij aankoop van 15 stuks Moncler ontvangt u een gratis Ipad cover
/Marcolin lanceert een nieuwe actie voor het merk Moncler. Bij aankoop van 15 stuks Moncler ontvangt de opticien een Ipad Cover. Deze actie is geldig zolang de voorraad strekt. *Niet cumuleerbaar met andere voorwaarden of acties. Bekijk de collectie.. Wilt u meer informatie of direct een order plaatsen? Neem dan contact op met een […]
Swarovski acties voor nieuwe en bestaande klanten
/Iconisch, meesterlijk vervaardigd en met een vleugje glamour. Dat is de Swarovski-brillencollectie. Het merk combineert hoogwaardig vakmanschap met unieke kristallen versieringen. De hedendaagse monturen van Swarovski vallen op, omdat ze op briljante wijze licht reflecteren bij beweging. Het zijn echte blikvangers en laten iedere vrouw schitteren. Actie voor nieuwe klanten: Actie voor bestaande klanten: *Deze […]