Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur uw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Meer inzicht in cijfers en marktontwikkelingen voor Optitrade klanten optiek
/Om een goede benchmark voor zelfstandige opticiens op te kunnen zetten, besloot een groep van 12 optiekondernemers eind 2018 hun omzet- en bedrijfsgegevens iedere maand te delen met INretail. Deze cijfers maken het mogelijk een goed beeld te creëren van de ontwikkelingen in de optiekmarkt in het algemeen en specifieke categorieën in het bijzonder. De […]
Ontwikkelingen & trends
/Ondertitelingsbril voorziet in behoefte theaterbezoekers en zorgt voor meer kaartverkopen Afgelopen jaar is in het National Theatre in Londen de ondertitelingsbril uitgetest. Ruim 140 bezoekers testten de nieuwe ondertitelingsbril. Bezoekers die de bril gebruikten waren enthousiast. De technisch directeur ziet ook een positief effect op de kaartverkoop van het aankomende seizoen. Doven en slechthorenden zijn […]
Zilveren Kruis attendeert consumenten op CVZO
/Komende weken zal zilveren Kruis een groot aantal van haar verzekerden in een nieuwsbrief wijzen op voordelen die ze kunnen krijgen bij CVZO opticiens. Met de titel “profiteert u al van Zilverkorting?” willen ze de consument informeren over de 25% extra zorgvergoeding die ze kunnen krijgen bij zelfstandige opticiens die aangesloten zijn bij CVZO. Meer […]
audibene blijft groeien en opent nieuw kantoor in Utrecht
/Sinds de start van audibene op de Nederlandse markt, 6 jaar geleden, zijn er grote stappen gemaakt. Gestart in een kleine audicienwinkel in Oldenzaal, vond audibene het tijd om uit te breiden. In juni openen ze een nieuw kantoor in Utrecht. Waar audibene in haar begintijd nog met een kleine klantenkring en enkele partneraudiciens van […]
Optitrade Social Media een nieuwe tussenstand
/Social media zijn en blijven een veelbesproken item, ook in de optiek- en audiologiebranche. Daarom startte Optitrade enkele maanden terug een nieuwe service: Optitrade Social Media. Tijd voor een update! De proefperiode -waar een groot aantal opticiens en audiciens gebruik van heeft gemaakt- is succesvol afgerond. Ruim 30 audiciens en meer dan 100 opticiens hebben […]
Collectief van Zelfstandige Opticiens
/Nieuwe opvolgers voor familiebedrijf Van Dam Brillen BV
/Anouk van Miltenburg en René Bakker hebben maandag 29 april de aandelen in Van Dam Brillen BV van Hans en Tineke van Dam overgenomen. Oud-eigenaren Hans en Tineke zijn inmiddels allebei de 60 jaar gepasseerd, ruim 35 jaar werkzaam in hun bedrijf en hebben lang nagedacht over hoe ze Van Dam Brillen op een goede manier […]
Audicien Training Workshops & Personal Coaching
/Het overtuigende en professionele intakegesprek Datum: 5 juni 2019 van 09:00 tot 17:00 uur Locatie: Regus Schiphol Airport (zeer goed bereikbaar met auto of trein) 15 StAr punten! Aanmelden: Oliver.vonBorstel@MastersofBusinessDevelopment.eu In deze Training Workshop leert u een professioneel en gestructureerd intakegesprek met als doel, de klant van de individueel beste en meest optimale HoorOplossing te […]
Garantie bij optiekzaken
/De consumentenbond deed onderzoek naar garantie bij optiekzaken (zowel ketens als zelfstandigen). De titel luidt: omruilen kan, geld terug niet! Hieruit bleek dat slechts 2% van de ruim 2600 panelleden (een deel van) het aankoopbedrag retour krijgt wanneer ze met de bril teruggaan. Bij 340 panelleden blijkt de bril in de praktijk tegen te vallen, […]
Bestel alvast de Lenzen of Zonnebrillen Campagne!
/In mei staan de Optitrade Reclame Marketing (ORM) campagnes in het teken van lenzen & zonnebrillen. Deze campagnes kunt u nog steeds bestellen! Kies hieronder een opmaak en bestel voor maar €175,- een POS Pakket, bestaande uit: 1 standaard advertentie, 2 stoepbordposters, 2 raamstickers, 2 showcards, facebook banner en instagram banner. DM of Huis-Aan-Huis mailing […]