Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Versa one day toric, de torische daglens met 35.000 parameters
/Versa One Day Toric is een made-to-order daglens. Verkrijgbaar in 65 sferische sterktes, keuze uit 15 cilinders en 36 asstanden. Deze ongeëvenaarde keuze aan parameters geeft u als contactlensspecialist de vrijheid om vrijwel alle astigmaten te helpen. De aanpassing is zeer gemakkelijk en heeft een standaard bcr van 8.70 en een diameter van 14.40. Ideaal […]
Nieuwe lens voor presbyopie van Markennovy in samenwerking met het Brien Holden Vision Institute
/Waarom is presbyopie zo belangrijk voor Markennovy? Tegenwoordig zijn er, alleen al in Europa, rond de 340 miljoen mensen ouder dan 45 jaar die in mindere of meerdere mate correctie nodig hebben voor het zicht van dichtbij1. In verschillende onderzoeken wordt geschat dat in 2050 1,8 miljard mensen wereldwijd last zullen hebben van presbyopie1. Echter, […]
Succesvolle start Optitrade Social Media
/Vorige maand zijn we gestart met Optitrade Social Media. Een service waarmee wij opticiens en audiciens ontzorgen op het gebied van Social Media. Dat daar behoefte aan is blijkt uit de vele aanmeldingen voor de gratis proefperiode (ruim 290 winkels waarvan 220 opticiens en 70 audiciens). (De proefperiode die onlangs voor audiologie is afgerond en […]
Optiek inkoop stijgt licht 1e kwartaal 2019
/In het 1e kwartaal van 2019 hebben de zelfstandige opticiëns van Optitrade een licht positief omzetresultaat geboekt ten opzicht van het 1e kwartaal van 2018. De totale inkoopomzet is like for like (zelfde deelnemers in 2019 als in 2018) met 1,0 % toegenomen. De glasomzet steeg licht (0,9 %) echter het aantal ingekochte glazen nam […]
Harry Bijl spreker bij NUVO Meets op 6 mei!
/Op de NUVO Meets van 6 mei zal Harry Bijl, innovator en inspirator van INretail, een presentatie geven waarin hij ingaat op ‘De zappende klant’: Hoe trigger je de consument van 2030? Harry werkt al ruim 10 jaar voor INretail als innovator en inspirator. Het delen van positieve energie en mensen met elkaar verbinden is zijn […]
Top 3 van belangrijkste AVG aandachtspunten in een winkel
/De AVG wetgeving verplicht u na te denken over de persoonsgegevens en/of bijzondere persoonsgegevens die u van uw klanten opslaat en/of deelt met bijvoorbeeld leveranciers, zorgverzekeraars en artsen. Ook verplicht het u aantoonbaar te maken dat u zorgvuldig omgaat met gegevens. Met deze top drie hopen wij u meer inzicht te geven in de belangrijkste […]
Vijf redenen waarom zelfstandige opticiens reclame moeten maken
/Optiekketens gaven vorig jaar tussen de 100 duizend en 300 duizend euro per winkel uit aan reclame. Budgetten waar zelfstandige opticiens alleen maar van kunnen dromen. Betekent dit dat zelfstandigen daarom nooit reclame moeten maken? Absoluut niet! Zelfs met een kleiner budget kunt u uw doelgroep een aantal keren per jaar bereiken en uw winkel […]
Optitrade Day 2019 – het laatste nieuws!
/Samenwerken werkt! Zoals we onlangs onthulden, is dit het thema dat centraal staat tijdens de komende Optitrade Day. Op maandag 16 september 2019 ontvangen wij u met veel plezier weer in DeFabrique in Utrecht. Net als vorig jaar kunnen onze leveranciers, opticiens en audiciens rekenen op een inspirerend en verrassend programma dat geheel in het […]
Makeover Bossinade Optiek
/De winkel van Bossinade heeft een grote makeover gehad en het resultaat mag gezien worden! Er zijn meer meetruimtes gecreëerd. Ook is er meer onderscheid gemaakt tussen optiek en zorg. Alles oogt nog frisser en lichter dan voorheen en er is meer ruimte om de monturen goed te kunnen presenteren.
Optitrade Day 2019 in het teken van samenwerking
/De allereerste Optitrade Day, afgelopen september, was een succes. Deze Optitrade-bijeenkomst ‘nieuwe stijl’ bleek voor herhaling vatbaar en daarom zijn we alweer druk bezig met de voorbereidingen van een tweede editie. Optitrade Day 2019 vindt wederom plaats op de derde maandag van september en ook dit jaar in DeFabrique, die bijzondere locatie in Maarssen. Het […]