Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur uw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Eco-nieuws
/Albert Heijn doet test met plasticvrije groenten en fruit Albert Heijn doet een test met een groente- en fruitafdeling zonder plastic. De supermarktketen wil zien hoe de ‘blote’ producten zich houden zonder bescherming. De proef, die een maand duurt, loopt in de vestiging op het Genderenplein in Hoofddorp waar honderd ongekoelde producten te koop zijn. AH […]
Duurzaam ondernemen
/Wat is MVO? Duurzaam of Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) worden in Nederland vaak als synoniemen gebruikt. Men verstaat hieronder zodanig ondernemen dat de aandacht voor milieu, sociaal-ethische en winst gebalanceerd is en afgestemd is op de verwachtingen van de stakeholders (belanghebbenden) van de onderneming. MVO is volgens MVO Nederland: Een onderneming onderneemt maatschappelijk verantwoord indien […]
Audiologie cijfers: februari zet de positieve trend van januari voort
/In februari was niet alleen het weer mooi, ook de inkoop van hoortoestellen liep goed. We zien een inkoop aantal stijging van 14,7% in februari, wat betekent dat er al 12,7% meer hoortoestellen in 2019 zijn ingekocht ten opzichte van 2018. Bij de zelfstandigen zagen we binnen Optitrade een groei van 11,2% over februari en […]
Bestel alvast de Lenzen of Computerbril Campagne!
/In maart staat de Optitrade Reclame Marketing (ORM) campagne in het teken van lenzen. Deze campagne kunt u nog steeds bestellen! Voor de maand April kunt u alvast de Computerbrillen campagne bestellen. Kies hieronder een opmaak en bestel voor maar €175,- een POS Pakket, bestaande uit: 1 standaard advertentie, 2 stoepbordposters, 2 raamstickers, 2 showcards, facebook […]
Ontwikkelingen ketens & markt
/Specsavers heeft in 2018 meer geïnvesteerd in reclame Op basis van de Nielsen Media top 100 cijfers kunnen we concluderen dat Specsavers (144 winkels) het afgelopen jaar weer meer geïnvesteerd heeft in reclame. In 2017 werd er per winkel €247.998 en in totaal €35.711.770 uitgegeven aan reclame. In 2018 werd dit €318.624 per winkel en […]
Zeer hoge kosten aan onbehandelde slechthorendheid in EU
/Een nieuw omvangrijk wetenschappelijk rapport met de naam ‘Hearing loss – Numbers and Costs’ laat zien dat het onbehandeld laten van slechthorendheid zeer hoge kosten met zich meeneemt. De kosten in Europa liggen maar liefst op 185 miljard per jaar. Dit is meer dan het hele EU-budget van 2018 en komt neer op 8200 euro […]
Kan luchtvervuiling leiden tot ontstekingen aan de oren?
/HOorzaken heeft deze lezersvraag voorgelegd aan KNO-artsen Hubert Spoelstra en dr Hein Leversteijn van de Carnegie Clinics in Den Haag. KNO-arts Hubert Spoelstra: “Luchtvervuiling kan inderdaad van grote invloed zijn op de luchtwegen. Dit geldt in het bijzonder bij mensen met een allergische constitutie of astmatische bronchitis. Prikkelende factoren zijn van invloed op de slijmvliezen […]
Broodje-aap: kuur 28 dagen brengt gehoor terug
/Op Healthinfo7.com wordt gekopt met: “Het einde van het tijdperk van de hoorapparaten! Innovatie kuur van Nederlandse professor brengt het gehoor terug in 28 dagen.” Auresoil Sensi & Secure is een soort olie die in de oren wordt aangebracht met behulp van een pipet. In het artikel wordt gesuggereerd dat de kuur de hoorcellen vernieuwt door […]
Bevindingen audits StAr erkende bedrijven 2018
/In 2018 zijn er 29 audits geweest en 90 filialen bezocht, ofwel als deel van een steekproef bij ketens, ofwel als audit bij solisten. In het totaal zijn er 10 A-afwijkingen en 16 B-afwijkingen geconstateerd. Allen zijn binnen de hiervoor gestelde tijd adequaat en controleerbaar hersteld. Er vond 1 initiële audit plaats, welke de certificeringsaanvraag […]
Frank and Lucie denkt graag zwart/wit
/Nieuwe leesbrillencollectie on trend De damesleesbrillen van Frank and Lucie, de Eyeglobes, zijn er nu ook in Cloud en Shiny Black. Het betreft een groot, rond model, helemaal on trend! Cloud is een chique mix van wit, grijs en zwart, als een delicate wolk. Shiny Black is als het perfecte zwarte jurkje, altijd goed, zomer […]