Optitrade Nieuwsbrief
Optitrade stuurt iedere twee weken een nieuwsbrief met algemeen optiek- en audiologienieuws. Op deze manier blijf je moeiteloos op de hoogte van alle ins & outs van de branche en van Optitrade!
Leveranciersnieuwsbrief
Een keer per maand zetten wij alle nieuwe ontwikkelingen, acties, aanbiedingen en ander nieuws van onze leveranciers voor jou op een rij. Zo ben jij altijd op tijd, volledig en actueel geïnformeerd. Dat is handig voor jou én voor onze leveranciers.
In onze nieuwsbrief staan?
Ben je leverancier van Optitrade en wil je in onze leveranciersnieuwsbrief staan? Dat kan! Stuur jouw input naar marcom@optitrade.nl. Hieronder zie je de aanlever- en publicatiedata.
Publicatiedatum | Aanleverdatum |
25-1-2024 | 19-1-2024 |
22-2-2024 | 16-2-2024 |
28-3-2024 | 22-3-2024 |
25-4-2024 | 19-4-2024 |
23-5-2024 | 17-5-2024 |
27-6-2024 | 21-6-2024 |
25-7-2024 | 19-7-2024 |
22-8-2024 | 16-8-2024 |
16-9-2024 | 20-9-2024 |
10-10-2024 | 03-10-2024 |
28-11-2024 | 25-11-2024 |
19-12-2024 | 13-12-2024 |
Bereik uw klanten met een huis aan huis folder
/De lente is weer begonnen! Een goed moment om uw zonnebrillencollectie weer onder de aandacht te brengen of om uw klanten uit te nodigen voor de nieuwe zomercollectie. Via een huis aan huis folder van ORM kunt u uw klanten makkelijk en op een stijlvolle manier bereiken. Kosten: Voor een pakket met 10.000 4-pagina magazines […]
Waarom steeds meer mensen gehoorschade oplopen
/Als we muziek of podcasts luisteren, gamen of YouTube-filmpjes kijken: via een koptelefoon of oortjes luisteren we naar media, soms urenlang. Maar welk volume schadelijk is voor onze oren is bij veel mensen niet bekend. Daar moet verandering in komen, vinden VeiligheidNL en de wereldgezondheidsorganisatie WHO. De campagnes over gehoorschade hebben zich de afgelopen jaren […]
Talba’s Green Originals collectie
/Talba Nederland heeft een Green Originals collectie bestaande uit: 1. Microvezel doekje, 100% gemaakt van gerecyclede PET Flessen 2. Shop in Bag, 100% gemaakt van gerecyclede PET Flessen 3. Fangle Leesbrillen, voor 60% gemaakt van gerecycled PLASTIC Optitrade Eco Maand aanbieding
Modo’s ‘Buy a Frame, Help a Child See’– programma
/MODO is een pionier in de brillenindustrie op het gebied van duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid. Zo heeft het merk grote sociale impact met het ‘Buy a Frame, Help a Child See’– programma, waarmee het in India al meer dan één miljoen kinderen heeft gescreend en indien nodig aan een bril of oogzorg heeft geholpen. Dit […]
Monkeyglasses – Duurzame Eyewear sinds 2010
/Tot Ziens Plastic! Een gewoonte veranderen naar een groener alternatief is zeker niet altijd gemakkelijk en je moet soms met kleine stappen beginnen. Al vele jaren werken wij aan het verminderen van alle plastic in onze productie en transport. Tot nu waren onze zakjes gemaakt van gerecycleerd plastic. We zijn dan ook erg blij om […]
Opticiens en Bausch + Lomb werken samen in Biotrue® ONEday Recyclens Programma
/In Nederland worden jaarlijks 70 miljoen daglenzen verkocht. Een groot deel van deze lenzen en hun blisterverpakking belandt bij het ongescheiden huisafval of rechtstreeks in het riool. Met het vorig jaar geïntroduceerde contactlens recycleprogramma Recyclens van Bausch + Lomb worden Biotrue®ONEday daglenzen, inclusief blister en folie, volledig gerecycled. Volgens Rob Rosenbrand, Professional Relations Manager Benelux […]
Eco-nieuws
/Albert Heijn doet test met plasticvrije groenten en fruit Albert Heijn doet een test met een groente- en fruitafdeling zonder plastic. De supermarktketen wil zien hoe de ‘blote’ producten zich houden zonder bescherming. De proef, die een maand duurt, loopt in de vestiging op het Genderenplein in Hoofddorp waar honderd ongekoelde producten te koop zijn. AH […]
Duurzaam ondernemen
/Wat is MVO? Duurzaam of Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) worden in Nederland vaak als synoniemen gebruikt. Men verstaat hieronder zodanig ondernemen dat de aandacht voor milieu, sociaal-ethische en winst gebalanceerd is en afgestemd is op de verwachtingen van de stakeholders (belanghebbenden) van de onderneming. MVO is volgens MVO Nederland: Een onderneming onderneemt maatschappelijk verantwoord indien […]
Audiologie cijfers: februari zet de positieve trend van januari voort
/In februari was niet alleen het weer mooi, ook de inkoop van hoortoestellen liep goed. We zien een inkoop aantal stijging van 14,7% in februari, wat betekent dat er al 12,7% meer hoortoestellen in 2019 zijn ingekocht ten opzichte van 2018. Bij de zelfstandigen zagen we binnen Optitrade een groei van 11,2% over februari en […]
Bestel alvast de Lenzen of Computerbril Campagne!
/In maart staat de Optitrade Reclame Marketing (ORM) campagne in het teken van lenzen. Deze campagne kunt u nog steeds bestellen! Voor de maand April kunt u alvast de Computerbrillen campagne bestellen. Kies hieronder een opmaak en bestel voor maar €175,- een POS Pakket, bestaande uit: 1 standaard advertentie, 2 stoepbordposters, 2 raamstickers, 2 showcards, facebook […]