Kent u uw markt?

Om u als opticien/audicien optimaal te positioneren, is kennis over uw lokale markt onmisbaar. Met een onderzoek van AnalyZus beschikt u in korte tijd over veel nieuwe kennis waarmee u direct aan de slag kunt om uw klanten optimaal te bedienen en het maximale uit de markt te halen.

AnalyZus biedt u in samenwerking met Optitrade Retailgroep verschillende onderzoeken aan. Zo kunt u een vestigingsplaatsonderzoek, een consumentenanalyse of een klantanalyse uit laten voeren.

Vestigingsplaatsonderzoek
Wanneer u een opticien- of audicienzaak wilt starten, overnemen of uitbreiden, wilt u graag weten of de locatie die u voor ogen heeft voldoende omzetmogelijkheden biedt. Daarnaast vraagt de bank bij een eventuele financieringsaanvraag vaak om omzetperspectieven. Maar ook voor uw huidige winkel kan het zinvol zijn om op zijn tijd extra aandacht te besteden aan de kansen of risico’s waarmee u in uw markt te maken heeft. Een vestigingsplaatsonderzoek van AnalyZus kan u hierbij helpen.

Consumentenanalyse
Wilt u meer weten over uw (potentiële) klanten? Laat dan eens consumentenanalyse uitvoeren. In een consumentenanalyse brengen we eerst het marktgebied van uw winkel in beeld. Vervolgens laten we zien welk type consumenten in dit gebied sterk vertegenwoordigd is. Wonen er vooral jongeren of juist ouderen? En is dit over 20 jaar nog steeds zo? Lezen deze consumenten regionale of landelijke dagbladen? Kopen ze vaak op internet? Nemen ze deel aan loyalty-programma’s? Hebben ze een boven- of beneden modaal inkopen? Bezoeken ze meestal luxe speciaalzaken of gaan ze voor de discounter?

Klantanalyse
Gaat het u niet alleen de consumenten in uw marktgebied maar wilt u weten wie van deze mensen u met uw winkel sterk aantrekt of juist helemaal niet? Dan is een klantanalyse iets voor u. AnalyZus kan met de postcodes die u heeft van uw klanten precies in beeld brengen waar ze vandaag komen en welk type consumenten hierin vallen.

Uw winkel door de ogen van uw klant
Hoe ziet uw winkel eruit in de ogen van uw klanten? Vraagt u zich dat wel eens af? Omdat u als ondernemer dagelijks bezig bent met uw zaak, kan het moeilijk zijn er objectief –als klant- naar te kijken. Maar aangezien tevreden klanten de basis vormen van succesvolle bedrijven, is het goed om af en toe stil te staan bij de vraag hoe uw winkel er door de ogen van uw klant uitziet. Wat vindt hij van het assortiment? Van de sfeer in de winkel? Is hij tevreden over uw dienstverlening of mist hij iets? Bent u voldoende zichtbaar voor uw klanten? Vragen die u wellicht niet zelf ter sprake brengt, terwijl de antwoorden zeer verhelderend kunnen zijn en u mogelijk helpen uw onderneming sterker te maken. Met een klanttevredenheidsonderzoek krijgt u inzicht in de prestaties van uw winkel -door de ogen van uw eigen klant.

Meer informatie over de mogelijkheden of een vrijblijvende prijsopgave?
Neem dan contact op met Optitrade Retailgroep via +31 (0)30 634 31 32 of info@optitrade.nl. Of met Analyzus via info@analyzus.nl