Hoe Ace & Tate inspeelt op de toekomst (zonder die te kennen)
Kun je je retailorganisatie gereed maken voor toekomstige technologieën en interfaces, waarvan je nu nog niet weet welke dat zullen zijn? Jazeker, zegt cio Jons Janssens van Ace & Tate, spreker tijdens What’s Next in Retail Tech. We vragen hem hoe.
Inspelen op de toekomst zonder die te kennen? Leg uit.
“Mijn overtuiging is dat er grofweg maar drie soorten bedrijven in de wereld zijn: product-, service- en handelsbedrijven. Waar vaak heel ingewikkeld wordt gedaan over innovatie, verandert er vaak weinig aan het product of de dienst, maar alleen aan de interface. Neem Uber, dat als enorm innovatief wordt gezien. Maar alleen de interface is nieuw. Mensen van A naar B brengen, gebeurt al duizenden jaren. Zo zou Uber er in de voice-wereld niet wezenlijk anders uitzien, alleen vraag je Google dan om een ritje in plaats van iets op je smartphone in te tikken. En zo kun je ook als retailer je oude ervaringen aanpassen op toekomstige interfaces. Zolang je helder hebt wat je dienstverlening is en je technologische basis in orde is.”
Bron: retailtrends.nl