Nieuw in 2021: Nationale Oogmeetweken
Ze zijn terug van weggeweest: de Nationale Oogmeetweken van Optitrade.
Het succes van de Oogmeetweken van weleer werd gemist in de branche en daarom besloot Optitrade deze jaarlijkse campagne nieuw leven in te blazen.
Optitrade doet dat in samenwerking met het Open Marketing Platform, Talba en Blond Amsterdam.
Met minder geen genoegen
Op dinsdag 8 juni werd de nieuwe campagne toegelicht in een webinar. Via de slogan ‘Met minder geen genoegen’ worden consumenten erop geattendeerd dat ze geen genoegen moeten nemen met minder zicht of een mindere kwaliteit. Want goed zicht én goede kwaliteit is precies wat de zelfstandige opticien te bieden heeft.
Blond Amsterdam
Het geven van een cadeau heeft het meeste effect op de conversie, zo blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Leuven. Vandaar dat we hebben gekozen voor een leuke campagne-incentive: vier mokken met unieke tekeningen van het populaire merk Blond Amsterdam.
Binnen de campagne zijn er diverse contactmomenten voor uw consumenten. Hiervoor maken we, in samenwerking met een aantal leveranciers, online en offline uitingen. Denk bijvoorbeeld aan een DM met daarin ook informatie van een glasleverancier of een montuurmerk.
De campagne wordt ondersteund met beelden die op de diverse doelgroepen zijn afgestemd.
De cijfers
Tijdens het webinar kwamen ook de GfK-cijfers van 2020 aan bod. Gastspreker Niels van Steijn sloot aan om deze te bespreken. Bepaalde sectoren zijn in 2020 -juist dankzij de coronacrisis- gegroeid, maar dat geldt helaas niet voor de optiekbranche. Wij hadden te kampen met een omzetverlies van 9%. Hoewel optiekwinkels open mochten blijven, zagen we in een daling in traffic, als gevolg van het winkelen op afspraak en de sluiting van niet-essentiële winkels.
Uit de cijfers blijkt ook dat de zelfstandigen het vorig jaar nog zwaarder hebben gehad dan de ketens. Er is dus nog een inhaalslag te maken.
Wellicht dat de Nationale Oogmeetweken daar een positieve bijdrage aan leveren!
Wilt u meedoen met de Oogmeetweken? Neem dan contact op met uw accountmanager of Niels van den Akker van het Open Marketing Platform via: +31 (0)6 11 72 59 82.
Meer informatie over de Oogmeetweken kunt u ook vinden op: optitrade.nl/oogmeetweken2021
Webinar terugkijken? Mail dan naar marcom@optitrade.nl.