Ontwikkelingen & trends
Ondertitelingsbril voorziet in behoefte theaterbezoekers en zorgt voor meer kaartverkopen
Afgelopen jaar is in het National Theatre in Londen de ondertitelingsbril uitgetest. Ruim 140 bezoekers testten de nieuwe ondertitelingsbril. Bezoekers die de bril gebruikten waren enthousiast. De technisch directeur ziet ook een positief effect op de kaartverkoop van het aankomende seizoen. Doven en slechthorenden zijn door de nieuwe ondertitelingsbril niet meer gebonden aan specifieke voorstellingen die speciaal voor hun worden georganiseerd.
Bezoekers kunnen met een ondertitelingsbril gewoon naar het toneel blijven kijken. Met behulp van spraakherkenning worden de dialogen op het toneel omgezet in tekst en via een WIFI netwerk naar de ondertitelingsbrillen van het merk Epson gestuurd.Het grote voordeel van de nieuwe ondertitelingsbril is dat de bezoeker gewoon naar het toneel kan blijven kijken. Bij boventiteling moet de bezoeker telkens zijn blik omhoog richten en mist dan wat er gebeurt op het toneel zelf. Dat geldt ook voor systemen waarbij de ondertiteling op een tablet wordt gepresenteerd. Lees verder..
Bron: Hoorzaken.nl
Charlie Temple: “We blijven de cowboy van de optiekbranche”
Amper tweeënhalf jaar na de start van Charlie Temple heeft Leon Planken zijn geesteskind van de hand gedaan aan marktleider GrandVision. En hoewel zo’n verkoop altijd zijn doel was, betekent het niet dat de grote missie is voltooid. In 2021 moet Charlie Temple de grootste online brillenverkoper van Europa zijn. Lees verder..
Bron: Retailtrends.nl
Nieuwe campagne Schoonenberg: zonder hoortoestel, dan lijk je pas oud!
Op de eigen Facebook-pagina geeft Schoonenberg uitleg over de reclame na wisselende reacties van consumenten:
Lees de reacties op social media..
Ook Hoorzaken schreef deze week een artikel over de nieuwe campagne. Lees het hier.
Hans Anders lanceert merkcampagne en claimt ‘challengerol’
Opticien Hans Anders lanceert in samenwerking met reclamebureau N=5 een nieuwe merkcampagne met actrice Plien van Bennekom in de hoofdrol.
Hans Anders wil hiermee zijn challengerol in de optiek- en audicienmarkt claimen. Met de campagne genaamd ‘Dat maakt Hans Anders’ positioneert het merk zich naar eigen zeggen als ‘dé value-for-money-speler’.
Marc Oosterhout, managing strategy director bij N=5, laat weten: ‘Mensen kennen Hans Anders al sinds de jaren ’80 van de lage prijs, maar het is de combinatie van goede producten, goede service en lage prijs die het merk onderscheidt van andere opticiens en audiciens. Hans Anders is eigenlijk de Telfort of Ikea van opticienland. Dat maakt Hans Anders.’
Actrice en cabaretière Plien van Bennekom speel de hoofdrol in de nieuwe campagne. In de eerste tv-commercial zien we haar in de rol van Loes voor zichzelf kiezen en naar Hans Anders gaan. Daar krijgt ze niet alleen die aandacht die ze verdient, maar óók een mooie bril voor een scherpe prijs. Lees verder..
Bron: MarketingTribune.nl
Hans Anders richt zijn pijlen op Duitsland
Hans Anders Group wil dit jaar veertig winkels openen in Duitsland. “Wij worden dit jaar de snelst groeiende retailer in Duitsland”, zegt directeur Bart van den Nieuwenhof tegen het FD.
Hans Anders Group is het moederbedrijf van Hans Anders, Eyes+More en het Zweedse Direkt Optik. Van de totaal zeshonderd vestigingen verspreid over Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden zijn de meeste (388 winkels) van Hans Anders. Voor die formule ziet de optieketen in Nederland nauwelijks meer ruimte. “In België kunnen we nog een paar jaar fors uitbreiden, maar dan hebben we de grens in de Benelux wel bereikt”, stelt Van den Nieuwenhof. Lees verder: