Zomerpromotie Scotch & Soda en Jaguar monturen en zonnebrillen
Deze maand start Menrad met twee social media campagnes om zelfstandige opticiens te ondersteunen bij de verkoop van de Scotch & Soda en Jaguar monturen en zonnebrillen. Maar ook om een nieuwe doelgroep/potentile klanten te bereiken. Deze social media campagnes doen ze in samenwerking met NanaWoody&John en worden van begin mei tot eind juli ingezet. Dit doet Menrad als leverancier voor hun Jaguar en Scotch & Soda dealers.
Via gerichte social media campagnes probeert Menrad, via het platform van NanaWoody&John en de daaraan gekoppelde dealeroverzichten, zoveel mogelijk {potentiële) klanten naar de winkels te leiden. In de komende weken bereiken zij een enorme groep consumenten in Nederland die ze met hun collecties en de winkels laten kennismaken en uiteindelijk proberen zij die consumenten door te sturen naar de winkel.
Menrad vindt het belangrijk om als leverancier de zelfstandige opticien te ondersteunen en dat doen ze dan ook door middel van deze campagne. Ze maken de Scotch&Soda campagne extra aantrekkelijk door er voor de eindconsumenten een geweldige winactie aan te koppelen. Koop een Scotch&Soda (zonne)bril en maak kans op een unieke, hippe Veloretti fiets.
Hoe gaan de campagnes eruit zien?
Scotch & Soda
De nieuwste modellen worden gepromoot in een carrousel post op beide social media kanalen inclusief de winactie voor een Veloretti fiets. Consumenten worden naar een landingspagina verwezen waar ze alle Scotch&Soda Eyewear dealers kunnen vinden. Zodra ze een winkel bezoeken, een Scotch&Soda bril en/of zonnebril kopen en kans willen maken op de Veloretti fiets vullen ze de deelnamekaart in en leveren
die in bij de winkel. Maar dat is niet alles. De winkels met de meeste inzendingen krijgen een gezellig diner voor 4 personen cadeau!!
Fiets weg op én met je nieuwe Scotch & Soda
Koop een Scotch & Soda (zonne)bril en win één van de twee Limited Edition – Scotch & Soda – Veloretti fietsen
Jaguar
Ook worden de nieuwste modellen van Jaguar Eyewear en de campagnebeelden met de nieuwe look & feel op beide kanalen gepromoot. Consumenten klikken vervolgens door naar een landingspagina waar ze alle dealers kunnen vinden die Jaguar Eyewear in hun assortiment voeren. Men kan de actie uiteraard actief ondersteunen door de Jaguar collectie tijdens de actieperiode extra goed zichtbaar in de etalage te tonen. Dit geldt natuurlijk ook voor de Scotch & Soda brillen!!
Hoe kan men hier het meeste van profiteren?
Naast de landelijke Social media campagnes kan de winkel ook lokaal extra onder de aandacht gebracht worden door lokale Facebook en lnstagram advertenties voor de winkel te maken. Deze worden dus in de omgeving van de winkel op de tijdlijn van FB en Insta gebruikers getoond en gepromoot, uiteraard geheel in de look&feel van de winkel.
Dat kan al voor slechts 200 euro per week waarbij alles voor je verzorgd wordt door Menrad!